This HTML5 document contains 25 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
n8http://data.silknow.org/object/5f07c63d-c04e-3ea4-a617-24f6220f7b68/dimension/
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n5http://data.silknow.org/vocabulary/
ecrmhttp://erlangen-crm.org/current/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://data.silknow.org/image/
n2http://data.silknow.org/object/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:5f07c63d-c04e-3ea4-a617-24f6220f7b68
rdf:type
ecrm:E22_Man-Made_Object
rdfs:comment
SAMIT llavorat, efecte de decoració per 3 trames, 1 d’elles interrompuda, sarja de 3 (S) . ORDIT - relació d’ordits: 2 fil d’ordit de base / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de base: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 54 fils/cm - escalat: 2 fils de base . TRAMA - proporció: 3 trames : 2 trames llançades de decoració / 2 trames llançades de decoració + 1 trama llançada de decoració (interrompuda) - matèria: 2 trames llançades: seda; colors vermell i blau fosc; STA 1 trama llançada interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 20 – 23 passades/cm - escalat: 2 passades . VORAVIUS : no conserva . TELER: teler de llaços, amb passat d’ordit a punta i retorn Muntatge actual dels set fragments (reg.307 i 3929) del "Teixit de les Àligues i els LLeons" procedents de la indumentària funerària de Sant Bernat Calbó, bisbe de Vic entre els anys 1223 i 1243. De tot el conjunt es van recuperar dues tunicel•les i la casulla de la qual el fragment que aquí presentem en formava part. Segons la tradició les teles de les tres peces provenien del botí de guerra aconseguit pel rei Jaume I durant la conquesta de València (1232-1238), fet en el que també va participar el Bernat Calbó. Part del seu disseny es pot reconstruir amb bastant fidelitat a partir dels diferents fragments conservats en altres museus . Sobre el fons vermell destaca una àliga bicèfala de color blau fosc, amb les ales esteses, el cos de cara i els caps de perfil. El bec amb que sosté una anella amb un penjoll i cada una de les urpes amb les que engrapa un lleó són de color groc. El cos dels dos animals conté elements vegetals en forma de florons, fulles cordiformes dins de rombes i cintes perlades. Els motius estan disposats en franges horitzontals a on el tema es repeteix, entre les franges hi ha semicercles incomplets amb rosasses als intersticis. Durant molts anys s’ha vinculat aquesta peça amb les teles bizantines dels segles XI-XII, però avui en dia es pensa -per la seva decoració, colors i tècnica- que va ser teixida en els tallers andalusins durant el període de taifes (1013-1086) . Per la mida del disseny i la seva temàtica es pot relacionar amb el teixit trobat a les relíquies de Sant Zoilo, a Carrión de los Condes (Palència). SAMIT llavorat, efecte de decoració per 3 trames, 1 d’elles interrompuda, sarja de 3 (S) . ORDIT - relació d’ordits: 2 fil d’ordit de base / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de base: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 54 fils/cm - escalat: 2 fils de base . TRAMA - proporció: 3 trames : 2 trames llançades de decoració / 2 trames llançades de decoració + 1 trama llançada de decoració (interrompuda) - matèria: 2 trames llançades: seda; colors vermell i blau fosc; STA 1 trama llançada interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 20 – 23 passades/cm - escalat: 2 passades . VORAVIUS : no conserva . TELER: teler de llaços, amb passat d’ordit a punta i retorn Muntatge actual dels set fragments (reg.307 i 3929) del "Teixit de les Àligues i els LLeons" procedents de la indumentària funerària de Sant Bernat Calbó, bisbe de Vic entre els anys 1223 i 1243. De tot el conjunt es van recuperar dues tunicel•les i la casulla de la qual el fragment que aquí presentem en formava part. Segons la tradició les teles de les tres peces provenien del botí de guerra aconseguit pel rei Jaume I durant la conquesta de València (1232-1238), fet en el que també va participar el Bernat Calbó. Part del seu disseny es pot reconstruir amb bastant fidelitat a partir dels diferents fragments conservats en altres museus . Sobre el fons vermell destaca una àliga bicèfala de color blau fosc, amb les ales esteses, el cos de cara i els caps de perfil. El bec amb que sosté una anella amb un penjoll i cada una de les urpes amb les que engrapa un lleó són de color groc. El cos dels dos animals conté elements vegetals en forma de florons, fulles cordiformes dins de rombes i cintes perlades. Els motius estan disposats en franges horitzontals a on el tema es repeteix, entre les franges hi ha semicercles incomplets amb rosasses als intersticis. Durant molts anys s’ha vinculat aquesta peça amb les teles bizantines dels segles XI-XII, però avui en dia es pensa -per la seva decoració, colors i tècnica- que va ser teixida en els tallers andalusins durant el període de taifes (1013-1086) . Per la mida del disseny i la seva temàtica es pot relacionar amb el teixit trobat a les relíquies de Sant Zoilo, a Carrión de los Condes (Palència). Muntatge actual dels set fragments (reg.307 i 3929) del "Teixit de les Àligues i els LLeons" procedents de la indumentària funerària de Sant Bernat Calbó, bisbe de Vic entre els anys 1223 i 1243. De tot el conjunt es van recuperar dues tunicel•les i la casulla de la qual el fragment que aquí presentem en formava part. Segons la tradició les teles de les tres peces provenien del botí de guerra aconseguit pel rei Jaume I durant la conquesta de València (1232-1238), fet en el que també va participar el Bernat Calbó. Part del seu disseny es pot reconstruir amb bastant fidelitat a partir dels diferents fragments conservats en altres museus . Sobre el fons vermell destaca una àliga bicèfala de color blau fosc, amb les ales esteses, el cos de cara i els caps de perfil. El bec amb que sosté una anella amb un penjoll i cada una de les urpes amb les que engrapa un lleó són de color groc. El cos dels dos animals conté elements vegetals en forma de florons, fulles cordiformes dins de rombes i cintes perlades. Els motius estan disposats en franges horitzontals a on el tema es repeteix, entre les franges hi ha semicercles incomplets amb rosasses als intersticis. Durant molts anys s’ha vinculat aquesta peça amb les teles bizantines dels segles XI-XII, però avui en dia es pensa -per la seva decoració, colors i tècnica- que va ser teixida en els tallers andalusins durant el període de taifes (1013-1086) . Per la mida del disseny i la seva temàtica es pot relacionar amb el teixit trobat a les relíquies de Sant Zoilo, a Carrión de los Condes (Palència).
dc:identifier
3929
ecrm:P3_has_note
Muntatge actual dels set fragments (reg.307 i 3929) del "Teixit de les Àligues i els LLeons" procedents de la indumentària funerària de Sant Bernat Calbó, bisbe de Vic entre els anys 1223 i 1243. De tot el conjunt es van recuperar dues tunicel•les i la casulla de la qual el fragment que aquí presentem en formava part. Segons la tradició les teles de les tres peces provenien del botí de guerra aconseguit pel rei Jaume I durant la conquesta de València (1232-1238), fet en el que també va participar el Bernat Calbó. Part del seu disseny es pot reconstruir amb bastant fidelitat a partir dels diferents fragments conservats en altres museus . Sobre el fons vermell destaca una àliga bicèfala de color blau fosc, amb les ales esteses, el cos de cara i els caps de perfil. El bec amb que sosté una anella amb un penjoll i cada una de les urpes amb les que engrapa un lleó són de color groc. El cos dels dos animals conté elements vegetals en forma de florons, fulles cordiformes dins de rombes i cintes perlades. Els motius estan disposats en franges horitzontals a on el tema es repeteix, entre les franges hi ha semicercles incomplets amb rosasses als intersticis. Durant molts anys s’ha vinculat aquesta peça amb les teles bizantines dels segles XI-XII, però avui en dia es pensa -per la seva decoració, colors i tècnica- que va ser teixida en els tallers andalusins durant el període de taifes (1013-1086) . Per la mida del disseny i la seva temàtica es pot relacionar amb el teixit trobat a les relíquies de Sant Zoilo, a Carrión de los Condes (Palència). SAMIT llavorat, efecte de decoració per 3 trames, 1 d’elles interrompuda, sarja de 3 (S) . ORDIT - relació d’ordits: 2 fil d’ordit de base / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de base: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 54 fils/cm - escalat: 2 fils de base . TRAMA - proporció: 3 trames : 2 trames llançades de decoració / 2 trames llançades de decoració + 1 trama llançada de decoració (interrompuda) - matèria: 2 trames llançades: seda; colors vermell i blau fosc; STA 1 trama llançada interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 20 – 23 passades/cm - escalat: 2 passades . VORAVIUS : no conserva . TELER: teler de llaços, amb passat d’ordit a punta i retorn Muntatge actual dels set fragments (reg.307 i 3929) del "Teixit de les Àligues i els LLeons" procedents de la indumentària funerària de Sant Bernat Calbó, bisbe de Vic entre els anys 1223 i 1243. De tot el conjunt es van recuperar dues tunicel•les i la casulla de la qual el fragment que aquí presentem en formava part. Segons la tradició les teles de les tres peces provenien del botí de guerra aconseguit pel rei Jaume I durant la conquesta de València (1232-1238), fet en el que també va participar el Bernat Calbó. Part del seu disseny es pot reconstruir amb bastant fidelitat a partir dels diferents fragments conservats en altres museus . Sobre el fons vermell destaca una àliga bicèfala de color blau fosc, amb les ales esteses, el cos de cara i els caps de perfil. El bec amb que sosté una anella amb un penjoll i cada una de les urpes amb les que engrapa un lleó són de color groc. El cos dels dos animals conté elements vegetals en forma de florons, fulles cordiformes dins de rombes i cintes perlades. Els motius estan disposats en franges horitzontals a on el tema es repeteix, entre les franges hi ha semicercles incomplets amb rosasses als intersticis. Durant molts anys s’ha vinculat aquesta peça amb les teles bizantines dels segles XI-XII, però avui en dia es pensa -per la seva decoració, colors i tècnica- que va ser teixida en els tallers andalusins durant el període de taifes (1013-1086) . Per la mida del disseny i la seva temàtica es pot relacionar amb el teixit trobat a les relíquies de Sant Zoilo, a Carrión de los Condes (Palència). SAMIT llavorat, efecte de decoració per 3 trames, 1 d’elles interrompuda, sarja de 3 (S) . ORDIT - relació d’ordits: 2 fil d’ordit de base / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de base: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 54 fils/cm - escalat: 2 fils de base . TRAMA - proporció: 3 trames : 2 trames llançades de decoració / 2 trames llançades de decoració + 1 trama llançada de decoració (interrompuda) - matèria: 2 trames llançades: seda; colors vermell i blau fosc; STA 1 trama llançada interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 20 – 23 passades/cm - escalat: 2 passades . VORAVIUS : no conserva . TELER: teler de llaços, amb passat d’ordit a punta i retorn Muntatge actual dels set fragments (reg.307 i 3929) del "Teixit de les Àligues i els LLeons" procedents de la indumentària funerària de Sant Bernat Calbó, bisbe de Vic entre els anys 1223 i 1243. De tot el conjunt es van recuperar dues tunicel•les i la casulla de la qual el fragment que aquí presentem en formava part. Segons la tradició les teles de les tres peces provenien del botí de guerra aconseguit pel rei Jaume I durant la conquesta de València (1232-1238), fet en el que també va participar el Bernat Calbó. Part del seu disseny es pot reconstruir amb bastant fidelitat a partir dels diferents fragments conservats en altres museus . Sobre el fons vermell destaca una àliga bicèfala de color blau fosc, amb les ales esteses, el cos de cara i els caps de perfil. El bec amb que sosté una anella amb un penjoll i cada una de les urpes amb les que engrapa un lleó són de color groc. El cos dels dos animals conté elements vegetals en forma de florons, fulles cordiformes dins de rombes i cintes perlades. Els motius estan disposats en franges horitzontals a on el tema es repeteix, entre les franges hi ha semicercles incomplets amb rosasses als intersticis. Durant molts anys s’ha vinculat aquesta peça amb les teles bizantines dels segles XI-XII, però avui en dia es pensa -per la seva decoració, colors i tècnica- que va ser teixida en els tallers andalusins durant el període de taifes (1013-1086) . Per la mida del disseny i la seva temàtica es pot relacionar amb el teixit trobat a les relíquies de Sant Zoilo, a Carrión de los Condes (Palència).
ecrm:P43_has_dimension
n8:1 n8:2
ecrm:P65_shows_visual_item
n4:865902fc-eec7-37af-9327-2aca66445b33 n5:745 n5:772 n4:e92f096f-a383-3968-ab1c-aaad319abda0 n4:ae41b66c-f090-3436-9925-752cc1985426 n4:314f53f2-bfbc-396d-b1c9-be4727df9f02 n5:767 n4:ba59d55b-2ea5-3c9c-ba7b-b9e8baa1a3c5 n4:9855f5f9-46a2-328e-bb1e-a44492c4630b n4:b3ad076b-d87d-3a55-b0dd-e188bfb9c119
ecrm:P138i_has_representation
n4:0e143662-ac69-3c75-a1c7-0a07b2dedd5c