This HTML5 document contains 31 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n5http://data.silknow.org/vocabulary/
ecrmhttp://erlangen-crm.org/current/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n4http://data.silknow.org/image/
n8http://data.silknow.org/object/064a74fe-9aac-3bfb-b638-85ddb3c97621/dimension/
n2http://data.silknow.org/object/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:064a74fe-9aac-3bfb-b638-85ddb3c97621
rdf:type
ecrm:E22_Man-Made_Object
rdfs:comment
Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. . DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. . DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit
dc:identifier
120
ecrm:P3_has_note
. DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. . DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit
ecrm:P43_has_dimension
n8:1 n8:2
ecrm:P65_shows_visual_item
n4:865902fc-eec7-37af-9327-2aca66445b33 n4:41827116-c58b-344f-8ee6-d10de3a99b24 n5:766 n4:69446a07-b161-36b6-ac49-472ae44317c1 n5:745 n4:91ece4e5-33e3-30d6-b408-a42f5d27817e n5:743 n4:21060eb9-d354-3425-9265-84d8abfd0585 n4:58f7ebde-b794-3223-a5ed-09ca3e9a894b n5:762 n4:aa204533-dc2d-3433-92ea-a3231735ab94
ecrm:P138i_has_representation
n4:0f15d054-372c-383f-8838-c02a3092a17c n4:110cfa02-4f36-33d6-be34-a15fdb34bbee n4:449c2e26-96cc-394c-974a-d9f61cdc3eee n4:8cfb2d4c-4c68-3afd-83d6-48d667a9423a n4:9bfaff4a-2e93-3dcd-ba4a-854dc230f61a n4:d284509d-4cba-3dfd-8c84-d1f55843b35a