. . . "Fragment de teixit de seda, amb decoracions distribuides en registres horitzontals de motius florals esquem\u00E0tics i geom\u00E8trics en colors groc i blanc sobre fons color grana. Conserva serrells a un dels extrems.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u00B7leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@es . . "Fragment de teixit de seda, amb decoracions distribuides en registres horitzontals de motius florals esquem\u00E0tics i geom\u00E8trics en colors groc i blanc sobre fons color grana. Conserva serrells a un dels extrems.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u00B7leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@en . . "Fragment de teixit de seda, amb decoracions distribuides en registres horitzontals de motius florals esquem\u00E0tics i geom\u00E8trics en colors groc i blanc sobre fons color grana. Conserva serrells a un dels extrems.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u00B7leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@ca . . . . "Fragment de teixit de seda, amb decoracions distribuides en registres horitzontals de motius florals esquem\u00E0tics i geom\u00E8trics en colors groc i blanc sobre fons color grana. Conserva serrells a un dels extrems.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u00B7leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@ca . . . . "5887" . "Fragment de teixit de seda, amb decoracions distribuides en registres horitzontals de motius florals esquem\u00E0tics i geom\u00E8trics en colors groc i blanc sobre fons color grana. Conserva serrells a un dels extrems.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u00B7leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@en . . "Fragment de teixit de seda, amb decoracions distribuides en registres horitzontals de motius florals esquem\u00E0tics i geom\u00E8trics en colors groc i blanc sobre fons color grana. Conserva serrells a un dels extrems.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u00B7leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@es . . . . . . . . . . . .