. . . . "Teixit que forma conjunt amb els fragments n\u00FAm.reg. 300-1 i 2977.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona In\u00E9s Rodriguez Gir\u00F3n (m.1265), a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera con es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@es . "Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment n\u00FAm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment n\u00FAm.reg.300-2, que es presenta en suport a part.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona, In\u00E9s Rodr\u00EDguez Gir\u00F3n, a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera com es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@en . "Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment n\u00FAm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment n\u00FAm.reg.300-2, que es presenta en suport a part.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona, In\u00E9s Rodr\u00EDguez Gir\u00F3n, a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera com es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@ca . "Teixit que forma conjunt amb els fragments n\u00FAm.reg. 300-1 i 2977.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona In\u00E9s Rodriguez Gir\u00F3n (m.1265), a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera con es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@en . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n. ORDIT\n- relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n- mat\u00E8ria: \nordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\nordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n- densitat: 60 fils/cm \n- escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n. TRAMA\n- relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n- mat\u00E8ria: \n1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n- densitat: 18- 24 passades/cm\n- escalat: 1 passada \n\n. RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n \n. TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@es . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n . ORDIT\n - relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n - mat\u00E8ria: \n ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n ordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n - densitat: 60 fils/cm \n - escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n . TRAMA\n - relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n - mat\u00E8ria: \n 1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n 1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n 1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n - densitat: 18- 24 passades/cm\n - escalat: 1 passada \n\n . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n\n . TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@en . "Teixit que forma conjunt amb els fragments n\u00FAm.reg. 300-1 i 2977.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona In\u00E9s Rodriguez Gir\u00F3n (m.1265), a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera con es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@ca . "Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment n\u00FAm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment n\u00FAm.reg.300-2, que es presenta en suport a part.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona, In\u00E9s Rodr\u00EDguez Gir\u00F3n, a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera com es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@es . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n . ORDIT\n - relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n - mat\u00E8ria: \n ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n ordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n - densitat: 60 fils/cm \n - escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n . TRAMA\n - relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n - mat\u00E8ria: \n 1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n 1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n 1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n - densitat: 18- 24 passades/cm\n - escalat: 1 passada \n\n . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n\n . TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@es . "Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment n\u00FAm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment n\u00FAm.reg.300-2, que es presenta en suport a part.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona, In\u00E9s Rodr\u00EDguez Gir\u00F3n, a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera com es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@es . . "Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment n\u00FAm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment n\u00FAm.reg.300-2, que es presenta en suport a part.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona, In\u00E9s Rodr\u00EDguez Gir\u00F3n, a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera com es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@en . . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n . ORDIT\n - relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n - mat\u00E8ria: \n ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n ordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n - densitat: 60 fils/cm \n - escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n . TRAMA\n - relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n - mat\u00E8ria: \n 1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n 1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n 1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n - densitat: 18- 24 passades/cm\n - escalat: 1 passada \n\n . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n\n . TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@es . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n . ORDIT\n - relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n - mat\u00E8ria: \n ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n ordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n - densitat: 60 fils/cm \n - escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n . TRAMA\n - relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n - mat\u00E8ria: \n 1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n 1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n 1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n - densitat: 18- 24 passades/cm\n - escalat: 1 passada \n\n . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n\n . TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@en . . "Teixit que forma conjunt amb els fragments n\u00FAm.reg. 300-1 i 2977.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona In\u00E9s Rodriguez Gir\u00F3n (m.1265), a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera con es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@ca . "Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment n\u00FAm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment n\u00FAm.reg.300-2, que es presenta en suport a part.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona, In\u00E9s Rodr\u00EDguez Gir\u00F3n, a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera com es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@ca . . "Teixit que forma conjunt amb els fragments n\u00FAm.reg. 300-1 i 2977.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona In\u00E9s Rodriguez Gir\u00F3n (m.1265), a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera con es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@en . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n. ORDIT\n- relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n- mat\u00E8ria: \nordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\nordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n- densitat: 60 fils/cm \n- escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n. TRAMA\n- relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n- mat\u00E8ria: \n1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n- densitat: 18- 24 passades/cm\n- escalat: 1 passada \n\n. RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n \n. TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@es . . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n. ORDIT\n- relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n- mat\u00E8ria: \nordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\nordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n- densitat: 60 fils/cm \n- escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n. TRAMA\n- relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n- mat\u00E8ria: \n1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n- densitat: 18- 24 passades/cm\n- escalat: 1 passada \n\n. RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n \n. TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@en . . . "300" . . . "TAQUET\u00C9 llavorat, decoraci\u00F3 per 3 trames llan\u00E7ades\n. ORDIT\n- relaci\u00F3 d\u2019ordits: 2 ordits, en relaci\u00F3: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura \n- mat\u00E8ria: \nordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\nordit de decoraci\u00F3: seda; color ivori; fils simples; torsi\u00F3 Z\n- densitat: 60 fils/cm \n- escalat: 2 fil d\u2019ordit de base\n\n. TRAMA\n- relaci\u00F3 de trames: 3 trames, en relaci\u00F3: 1/1/1\n- mat\u00E8ria: \n1 trama llan\u00E7ada continua: seda; color ivori; STA\n1 trama llan\u00E7ada continua: l\u00E0mina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre \u00E0nima de lli (?) de color ivori\n1 trama llan\u00E7ada interrumpida: seda; color blau; STA\n- densitat: 18- 24 passades/cm\n- escalat: 1 passada \n\n. RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm\n \n. TELER: teler de lla\u00E7os, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d\u2019ordit"@en . . . "Teixit que forma conjunt amb els fragments n\u00FAm.reg. 300-1 i 2977.\nTots tres teixits provenen del sepulcre de l\u2019Infant don Felip de Castella i Lle\u00F3 (m.1274) i de la seva segona dona In\u00E9s Rodriguez Gir\u00F3n (m.1265), a l\u2019esgl\u00E9sia de Sta. Maria de Villalc\u00E1zar de Sirga (Pal\u00E8ncia). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). \n\nAmb l\u2019arribada al poder dels almohades, procedents del nord d\u2019\u00C0frica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions art\u00EDstiques es tornen m\u00E9s sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l\u2019Alcor\u00E0, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s\u2019imposaren els dissenys geom\u00E8trics, de mida redu\u00EFda, en composicions reiteratives i molt estructurades. \n\nLa decoraci\u00F3 d\u2019aquest teixit, seguint les pautes comentades, s\u2019enquadra dins d\u2019una xarxa geom\u00E8trica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d\u2019oropel i seda de color ivori. \n\nLa forma com s\u2019ha de treballar la decoraci\u00F3, la manera con es distribueixen els motius, la t\u00E8cnica i els colors emprats, aproximen aquesta pe\u00E7a de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri."@es .