. "Pe\u00E7a de forma rectangular, acabada per serrells en ambd\u00F3s extrems. Els laterals estan decorats amb bandes verticals sencilles. La resta de la decoraci\u00F3 es presenta en registres horitzontals disposats al llarg de tot el teixit. La decoraci\u00F3 consisteix en dissenys geom\u00E8trics i florals, molt estilitzats a la part central, i representacions animal\u00EDstiques en els extrems que consisteixen en parelles d'aus afrontades davant de l'arbre de la vida amb magranes.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u2022leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@en . "Tejido relacionado por su decoraci\u00F3n y t\u00E9cnica con las piezas reg. 2613 y 11799, pero que presenta peque\u00F1as variaciones respecto a ellos en su decoraci\u00F3n. La pieza de formato rectangular que remata sus dos extremos con felcos. Los laterales de la pieza est\u00E1n decorados por listas verticales mientras que el resto de la decoraci\u00F3n presenta la decoraci\u00F3n dispuesta en registros horizontales. Los motivos los forman elementos geom\u00E9tricos y florales muy estilizados en el \u00E1rea central de la pieza y la representaci\u00F3n de parejas de aves afrontadas delante del \u00E1rbol de la vida en el principio y final de pieza."@es . . "Pe\u00E7a de forma rectangular, acabada per serrells en ambd\u00F3s extrems. Els laterals estan decorats amb bandes verticals sencilles. La resta de la decoraci\u00F3 es presenta en registres horitzontals disposats al llarg de tot el teixit. La decoraci\u00F3 consisteix en dissenys geom\u00E8trics i florals, molt estilitzats a la part central, i representacions animal\u00EDstiques en els extrems que consisteixen en parelles d'aus afrontades davant de l'arbre de la vida amb magranes.\n\nLa seva disposici\u00F3 en registres horitzontals i el fet de que part dels seus motius tinguin molts elements en com\u00FA amb els treballs de guixeria i alicatat de l\u2019Alhambra, ha fet que moltes vegades s\u2019identifiques aquesta pe\u00E7a com una cortina teixida als tallers granadins en el per\u00EDode nassarita.\n\nActualment es conserven models similars a diferents col\u2022leccions i museus identificats com a xals o vels de n\u00FAvia teixits a Tun\u00EDsia a on reben el nom de \u201Cr\u2019da ahmar\u201D si tenen els motius repartits d\u2019igual manera a cada extrem de la pe\u00E7a, o b\u00E9 \u201Cr\u2019da biskri\u201D si la decoraci\u00F3 es troba nom\u00E9s a un dels extrems. La delicadesa de la tela i els seu acabat en serrell als dos extrems de la pe\u00E7a, fa que tamb\u00E9 ens posicionem per aquesta atribuci\u00F3.\n\nSegurament es tracta de peces fetes per descendents de teixidors andalusins establerts al Nord d\u2019\u00C0frica despr\u00E9s de la conquesta del regne de Granada pels reis Cat\u00F2lics al 1492. Aquest col\u2022lectiu va continuar treballant mantenint el seu estil i coneixements t\u00E8cnics en els tallers que van crear en el seu nou lloc d\u2019assentament."@ca . .