"Teixit que per les seves mides i pes pot ser un cortinatge. Combina el treball en fil de seda amb amplies \u00E0rees de fil met\u00E0l\u2022lic entorxat treballat a tot l\u2019ample de la pe\u00E7a, cosa que fa que tingui un pes excessiu per a ser un xal. \n\nLa decoraci\u00F3 segueix l\u2019esquema de registres horitzontals repartits en bandes de diferent mida i disseny. \nTres franges es situen al principi, final i part central de la pe\u00E7a. Cada registre cont\u00E9 tres sanefes que alternen de forma successiva merlets i flors i perfilen un registre central de medallons polilobulats amb una mitja lluna i una clavellina al seu interior. Cada p\u00E8tal del medall\u00F3 t\u00E9 un petit flor\u00F3. El camp principal del teixit \u00E9s bicolor i en ell creen el disseny cercles tangents que omplen tota la superf\u00EDcie amb representaci\u00F3 de flors que, alhora, contenen altres flors dins seu. En l\u2019interstici que els cercles formen entre ells hi ha cercles de mida m\u00E9s redu\u00EFda que incorporen una estrella amb una flor. \n\nEs tracta d\u2019un teixit inspirat en les sedes del per\u00EDode nassarita. La forma de distribuir els motius, la repetici\u00F3 de la mateixa forma en un nombre infinit de variants, les flors de 8 p\u00E8tals i els florons, els hem trobat en peces d\u2019aquest per\u00EDode, per\u00F2, igual que amb la pe\u00E7a reg. 285, es tracta d\u2019un teixit del Nord d\u2019Africa, probablement del segle XVIII. En l\u2019an\u00E0lisi de colorants s\u2019ha trobat cotxinilla i el tipus de fil met\u00E0l\u2022lic utilitzat, tal com cita A.Cabrera per una altre teixit molt similar de la col\u2022lecci\u00F3 del Museo de l\u2019Alhambra, correspon a un per\u00EDode posterior al segle XV."@en . . "Teixit que per les seves mides i pes pot ser un cortinatge. Combina el treball en fil de seda amb amplies \u00E0rees de fil met\u00E0l\u2022lic entorxat treballat a tot l\u2019ample de la pe\u00E7a, cosa que fa que tingui un pes excessiu per a ser un xal. \n\nLa decoraci\u00F3 segueix l\u2019esquema de registres horitzontals repartits en bandes de diferent mida i disseny. \nTres franges es situen al principi, final i part central de la pe\u00E7a. Cada registre cont\u00E9 tres sanefes que alternen de forma successiva merlets i flors i perfilen un registre central de medallons polilobulats amb una mitja lluna i una clavellina al seu interior. Cada p\u00E8tal del medall\u00F3 t\u00E9 un petit flor\u00F3. El camp principal del teixit \u00E9s bicolor i en ell creen el disseny cercles tangents que omplen tota la superf\u00EDcie amb representaci\u00F3 de flors que, alhora, contenen altres flors dins seu. En l\u2019interstici que els cercles formen entre ells hi ha cercles de mida m\u00E9s redu\u00EFda que incorporen una estrella amb una flor. \n\nEs tracta d\u2019un teixit inspirat en les sedes del per\u00EDode nassarita. La forma de distribuir els motius, la repetici\u00F3 de la mateixa forma en un nombre infinit de variants, les flors de 8 p\u00E8tals i els florons, els hem trobat en peces d\u2019aquest per\u00EDode, per\u00F2, igual que amb la pe\u00E7a reg. 285, es tracta d\u2019un teixit del Nord d\u2019Africa, probablement del segle XVIII. En l\u2019an\u00E0lisi de colorants s\u2019ha trobat cotxinilla i el tipus de fil met\u00E0l\u2022lic utilitzat, tal com cita A.Cabrera per una altre teixit molt similar de la col\u2022lecci\u00F3 del Museo de l\u2019Alhambra, correspon a un per\u00EDode posterior al segle XV."@ca . . . "Tejido que por sus medidas y peso puede ser un cortinaje. Combina el trabajo en hilo de seda con amplias \u00E1reas de hilo met\u00E1lico entorchado trabajado a todo el ancho de la pieza, cosa que hace que tenga un peso excesivo para ser un chal.\n\nLa decoraci\u00F3n sigue el esquema de registros horizontales repartidos en bandas de diferente medida y dise\u00F1o.\nTres franjas se sit\u00FAan al principio, final y parte central de la pieza. Cada registro contiene tres cenefas que alternan de forma sucesiva almenas y flores y perfilan un registro central de medallones poli lobulados con una media luna y una clavellina en su interior. Cada p\u00E9talo del medall\u00F3n tiene un peque\u00F1o flor\u00F3n. El campo principal del tejido es bicolor y en \u00E9l crean el dise\u00F1o c\u00EDrculos tangentes que llenan toda la superficie con representaci\u00F3n de flores que, al mismo tiempo, contienen otras flores dentro de si. En el intersticio que los c\u00EDrculos forman entre ellos hay c\u00EDrculos de medida m\u00E1s reducida que incorporan una estrella con una flor.\n\nSe trata de un tejido inspirado en las sedas del periodo nazarita. La forma de distribuir los motivos, la repetici\u00F3n de la misma forma en un n\u00FAmero infinito de variantes, las flores de ocho p\u00E9talos y los florones, los hemos encontrado en piezas de este periodo, sin embargo, igual que con la pieza CDMT n\u00BA registro 285, se trata de un tejido del norte de \u00C1frica, probablemente del siglo XVIII. En el an\u00E1lisis de colorantes se ha encontrado cochinilla y el tipo de hilo met\u00E1lico utilizado, tal como cita A. Cabrera de otro tejido muy similar de la colecci\u00F3n del Museo de la Alhambra, corresponde a un periodo posterior en el siglo XV."@es .