This HTML5 document contains 19 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dcthttp://purl.org/dc/terms/
n2http://vocab.getty.edu/aat/
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:300122757
rdf:type
skos:Concept
dct:created
1988-11-01T00:00:00
dct:modified
2017-08-25T10:45:59
skos:broader
n2:300020656
skos:prefLabel
航空派 Aeropittura Aeropittura Aeropittura hang kong pai hang k'ung p'ai háng kōng pài
dc:identifier
300122757
skos:inScheme
n2:
skos:altLabel
Aeropittura futurista Aeropainting
skos:scopeNote
指1930年代至1940年代早期,自巴拉、傑拉多.多托利、塔托等藝術家發表「航空畫宣言」(1929)後,發展於義大利的風格與運動,源於第二波未來主義。此項運動更著迷於動態動力學,致力於以自然主義的表現手法再現風景,如同從極端的透視與運動角度觀察物體;以抽象手法描繪圓圈、螺旋、象徵運動的交疊形狀;運用媒材體與藝術形式展現運動,例如以旋轉的圓形表示猛烈墜落至地面的動作。 Verwijst naar de stijl en beweging in Italië die in de jaren dertig en vroege jaren veertig van de 20ste eeuw werden afgekondigd in de Manifesto dell' Aeropittura (1929) door kunstenaars als Giacomo Balla, Gerardo Dottori en Tato, en die voortkwam uit een tweede golf van het futurisme. Deze beweging, die meer gefascineerd was door de dynamiek van beweging, hield zich bezig met een naturalistische weergave van landschappen bezien vanuit extreme hoeken van perspectief en beweging, abstracte weergaven van cirkels, spiralen en elkaar doorsnijdende vormen die beweging symboliseren, en gemanipuleerde en artistieke vormen om analogieën voor beweging te creëren, bijvoorbeeld in de vorm van roterende cirkelvormen die het draaien van de aarde moeten voorstellen. Refers to the style and movement in Italy during the 1930s and early 1940s promulgated in the Manifesto dell' Aeropittura (1929) by artists such as Giacomo Balla, Gerardo Dottori, and Tato, and which emanated from a second wave of Futurism. The movement, more fascinated with the dynamics of motion, engaged in naturalistic representations of landscapes as seen from extreme angles of perspective and motion, abstract depictions of circles, spirals, and intersecting shapes symbolizing motion, and manipulated media and artistic forms to create analogies for movement as evidenced by the turbulent plunge to the earth represented by rotating circular forms. Se refiere al estilo y movimiento en Italia durante los años treinta y principios de los años cuarenta promulgado en el Manifiesto dell' Aeropittura (1929) por artistas como Giacomo Balla, Gerardo Dottori y Tato y qué emanó de una segunda ola de Futurismo. El movimiento, más cautivado con las dinámicas del movimiento, se ocupó de representaciones naturalistas de paisajes como vistas desde los ángulos extremos de perspectiva y movimiento, representaciones abstractas de círculos, espirales y formas que se interceptan, que simbolizan movimiento y medios y formas artísticas manipuladas para crear analogías de movimiento como por ejemplo el derrumbamiento turbulento de la tierra representado por formas circulares giratorias.