This HTML5 document contains 20 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dcthttp://purl.org/dc/terms/
n2http://vocab.getty.edu/aat/
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:300021405
rdf:type
skos:Concept
dct:created
1988-01-01T00:00:00
dct:modified
2014-02-14T09:18:40
skos:broader
n2:300020656
skos:prefLabel
絕對主義 jué duì zhǔ yì Suprematist chüeh tui chu i Suprematista jue dui zhu yi suprematistisch
dc:identifier
300021405
skos:inScheme
n2:
skos:altLabel
Suprematism 至上主義 suprematisme
skos:scopeNote
指首次強調純粹幾何抽象的繪畫運動,由馬勒維其在1913年左右發起。此風格的特色是在白色的背景上畫上黑色、紅色、綠色和藍色等有限色彩的圓形、正方形和三角形等簡單形狀。在1920年代,利西茨基採用絕對主義的概念,在印刷、陳列和合成照片上,嘗試運用新的技巧。 Verwijst naar de eerste stroming van zuivere geometrische abstractie in de schilderkunst, die rond 1913 door Kasimir Malevich werd ontwikkeld. De stijl kenmerkt zich door eenvoudige vormen, zoals cirkels, vierkanten en driehoeken, meestal in een beperkt aantal kleuren, zoals zwart, rood, groen en blauw, met een witte achtergrond. In de jaren 20 van de 20ste eeuw ging El Lissitzky op basis van suprematistische ideeën experimenteren met nieuwe technieken voor drukwerk, tentoonstellingen en fotomontage. Se refiere al primer movimiento de abstracción geométrica pura en pintura, creado por Kasimir Malevich alrededor de 1913. El estilo se caracteriza por formas simples, como círculos, cuadrados y triángulos típicamente en colores limitados como negro, rojo, verde, y azul en un fondo blanco. En los años veinte, El Lissitzky tomó las ideas del Suprematist y experimentó con nuevas técnicas en estampado, exhibiendo un montaje fotográfico. Refers to the first movement of pure geometric abstraction in painting, originated by Kasimir Malevich around 1913. The style is characterized by simple forms, such as circles, squares and triangles typically in limited colors such as black, red, green, and blue, on a white background. In the 1920s, El Lissitzky took Suprematist ideas and experimented with new techniques in printing, exhibiting and photomontage.