This HTML5 document contains 20 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dcthttp://purl.org/dc/terms/
n2http://vocab.getty.edu/aat/
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
skoshttp://www.w3.org/2004/02/skos/core#
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:300018545
rdf:type
skos:Concept
dct:created
1988-01-01T00:00:00
dct:modified
2015-01-28T11:44:02
skos:broader
n2:300106581
skos:narrower
n2:300018548 n2:300018546
skos:prefLabel
nai liang shih tai 奈良時代 Nara nǎi liáng shí dài Nara (Japanese culture or style) Nara nai liang shi dai
dc:identifier
300018545
skos:inScheme
n2:
skos:altLabel
奈良
skos:scopeNote
Verwijst naar de periode en stijl die zich van 710-794 v. Chr. ontwikkelde toen Nara de eerste vaste Japanse hoofdstad was, en waarin de pogingen om de Chinese cultuur naar de kroon te steken op hun hoogtepunt waren. De periode kenmerkt zich door de vervaardiging van kleine lakbeeldjes met een holle kern en door de bouw van grote tempels in de bergen die bestonden uit zalen en pagodes die in harmonie met de natuurlijke omgeving werden geconstrueerd, hetgeen een afwijking betekende van de strenge ontwerpen uit de Asuka-periode. 指發展於西元710年至794年間的時代與風格,當時的第一個固定首都位於奈良,日本正積極師法中華文化。這時期的特色為:中空小瓷像的製作、山上大型寺廟的建造,包括祭祀殿堂與寶塔,與自然相互調和,有別於飛鳥時期的嚴謹建築設計。 Refers to the period and style that developed from 710-794 CE, when the first permanent capital was in Nara, marking the height of concentrated efforts to emulate Chinese culture. The period is characterized by the production of small hollow core laquer figures and by the construction of large mountain temples consisting of halls and pagodas arranged in harmony with nature, marking a shift from the rigid plans of the Asuka period. Refiere al período y al estilo que se convirtieron a partir de 710-794 d.C, cuando la primera capital permanente estaba en Nara, marcando los esfuerzos concentrados en emular la cultura china. El período es caracterizado por la producción de las figuras huecas pequeñas y por la construcción de los grandes templos de la montaña, que consisten en pasillos y de las pagodas dispuestas en armonía con la naturaleza, marcando una cambio de los planes rígidos del período de Asuka.