This HTML5 document contains 27 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n8http://data.silknow.org/vocabulary/
ecrmhttp://erlangen-crm.org/current/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://data.silknow.org/image/
n6http://data.silknow.org/object/da88d94e-1877-3d01-97a7-350c02d79c08/dimension/
n2http://data.silknow.org/object/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:da88d94e-1877-3d01-97a7-350c02d79c08
rdf:type
ecrm:E22_Man-Made_Object
rdfs:comment
Fragment del Teixit de les Estrelles de la capa del tern de sant Valeri, directament relacionat amb el conjunt de fragments conservats amb el núm.reg. 3938. Es tracta un teixit de gran riquesa visual per l’ús que en ell s’ha fet del color i dels materials. Els colors blau, verd i vermell de les sedes s’han conservat amb gran intensitat i combina magníficament amb l’ús del fil d’or treballat en abundància. El disseny és una rígida estructura reticular amb dos motius diferents disposats a portell: fileres de flors de vuit pètals amb una estrella central alternen amb estrelles de vuit puntes de composició calidoscòpica. Tot el conjunt té un fort sentit geomètric com és habitual en els teixits del període almohade, moment al que pertany la peça. De la indumentària del sant, composta per dues dalmàtiques, una casulla i una capa, el CDMT també conserva un altre fragment de la capa (núm.reg.3938) i diversos fragments del Teixit dels Lleons de la casulla (núm.reg.2979-1, 2979-2, 3976 i 3937). Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. El tern de sant Valeri és un conjunt d’indumentària litúrgica de reconeguda importància i del que s’ha fet un exhaustiu estudi històric i tècnic . De la seva història es coneixen els nombrosos canvis, modificacions i mutilacions que al llarg del temps ha sofert i que expliquen la gran dispersió dels seus fragments. Des del punt de vista estilístic se’l pot relacionar amb el teixit de la creu del taüt d’Enrique I en el panteó reial de Las Huelgas a Burgos (m.1217) i a nivell tècnic destaca l’interès de la peça per ser exemple de transició entre la tècnica de taqueté i la de lampàs. LAMPÀS (ó pseudo-lampàs) amb decoració per 4 trames llançades, fons en doble tela i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relacio: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color beix; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; colo beix; fils simples; torsió Z - densitat: 40 fils ordit de fons / 10 fils ordit de lligadura - escalat: 1 fil d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons / 4 trames de decoració llançades - matèria: 1 trama de fons: seda; color blanc; STA 3 trames de decoració llançades: seda; blau, verd i vermell; STA 1 trama de decoració llançada: seda entorxada amb pell daurada (or de Xipre) en torsió Z - densitat: 34-36 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 7,5 x 3,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit Fragment del Teixit de les Estrelles de la capa del tern de sant Valeri, directament relacionat amb el conjunt de fragments conservats amb el núm.reg. 3938. Es tracta un teixit de gran riquesa visual per l’ús que en ell s’ha fet del color i dels materials. Els colors blau, verd i vermell de les sedes s’han conservat amb gran intensitat i combina magníficament amb l’ús del fil d’or treballat en abundància. El disseny és una rígida estructura reticular amb dos motius diferents disposats a portell: fileres de flors de vuit pètals amb una estrella central alternen amb estrelles de vuit puntes de composició calidoscòpica. Tot el conjunt té un fort sentit geomètric com és habitual en els teixits del període almohade, moment al que pertany la peça. De la indumentària del sant, composta per dues dalmàtiques, una casulla i una capa, el CDMT també conserva un altre fragment de la capa (núm.reg.3938) i diversos fragments del Teixit dels Lleons de la casulla (núm.reg.2979-1, 2979-2, 3976 i 3937). Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. El tern de sant Valeri és un conjunt d’indumentària litúrgica de reconeguda importància i del que s’ha fet un exhaustiu estudi històric i tècnic . De la seva història es coneixen els nombrosos canvis, modificacions i mutilacions que al llarg del temps ha sofert i que expliquen la gran dispersió dels seus fragments. Des del punt de vista estilístic se’l pot relacionar amb el teixit de la creu del taüt d’Enrique I en el panteó reial de Las Huelgas a Burgos (m.1217) i a nivell tècnic destaca l’interès de la peça per ser exemple de transició entre la tècnica de taqueté i la de lampàs. Fragment del Teixit de les Estrelles de la capa del tern de sant Valeri, directament relacionat amb el conjunt de fragments conservats amb el núm.reg. 3938. Es tracta un teixit de gran riquesa visual per l’ús que en ell s’ha fet del color i dels materials. Els colors blau, verd i vermell de les sedes s’han conservat amb gran intensitat i combina magníficament amb l’ús del fil d’or treballat en abundància. El disseny és una rígida estructura reticular amb dos motius diferents disposats a portell: fileres de flors de vuit pètals amb una estrella central alternen amb estrelles de vuit puntes de composició calidoscòpica. Tot el conjunt té un fort sentit geomètric com és habitual en els teixits del període almohade, moment al que pertany la peça. De la indumentària del sant, composta per dues dalmàtiques, una casulla i una capa, el CDMT també conserva un altre fragment de la capa (núm.reg.3938) i diversos fragments del Teixit dels Lleons de la casulla (núm.reg.2979-1, 2979-2, 3976 i 3937). Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. El tern de sant Valeri és un conjunt d’indumentària litúrgica de reconeguda importància i del que s’ha fet un exhaustiu estudi històric i tècnic . De la seva història es coneixen els nombrosos canvis, modificacions i mutilacions que al llarg del temps ha sofert i que expliquen la gran dispersió dels seus fragments. Des del punt de vista estilístic se’l pot relacionar amb el teixit de la creu del taüt d’Enrique I en el panteó reial de Las Huelgas a Burgos (m.1217) i a nivell tècnic destaca l’interès de la peça per ser exemple de transició entre la tècnica de taqueté i la de lampàs. LAMPÀS (ó pseudo-lampàs) amb decoració per 4 trames llançades, fons en doble tela i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relacio: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color beix; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; colo beix; fils simples; torsió Z - densitat: 40 fils ordit de fons / 10 fils ordit de lligadura - escalat: 1 fil d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons / 4 trames de decoració llançades - matèria: 1 trama de fons: seda; color blanc; STA 3 trames de decoració llançades: seda; blau, verd i vermell; STA 1 trama de decoració llançada: seda entorxada amb pell daurada (or de Xipre) en torsió Z - densitat: 34-36 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 7,5 x 3,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit
dc:identifier
2374
ecrm:P3_has_note
Fragment del Teixit de les Estrelles de la capa del tern de sant Valeri, directament relacionat amb el conjunt de fragments conservats amb el núm.reg. 3938. Es tracta un teixit de gran riquesa visual per l’ús que en ell s’ha fet del color i dels materials. Els colors blau, verd i vermell de les sedes s’han conservat amb gran intensitat i combina magníficament amb l’ús del fil d’or treballat en abundància. El disseny és una rígida estructura reticular amb dos motius diferents disposats a portell: fileres de flors de vuit pètals amb una estrella central alternen amb estrelles de vuit puntes de composició calidoscòpica. Tot el conjunt té un fort sentit geomètric com és habitual en els teixits del període almohade, moment al que pertany la peça. De la indumentària del sant, composta per dues dalmàtiques, una casulla i una capa, el CDMT també conserva un altre fragment de la capa (núm.reg.3938) i diversos fragments del Teixit dels Lleons de la casulla (núm.reg.2979-1, 2979-2, 3976 i 3937). Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. El tern de sant Valeri és un conjunt d’indumentària litúrgica de reconeguda importància i del que s’ha fet un exhaustiu estudi històric i tècnic . De la seva història es coneixen els nombrosos canvis, modificacions i mutilacions que al llarg del temps ha sofert i que expliquen la gran dispersió dels seus fragments. Des del punt de vista estilístic se’l pot relacionar amb el teixit de la creu del taüt d’Enrique I en el panteó reial de Las Huelgas a Burgos (m.1217) i a nivell tècnic destaca l’interès de la peça per ser exemple de transició entre la tècnica de taqueté i la de lampàs. LAMPÀS (ó pseudo-lampàs) amb decoració per 4 trames llançades, fons en doble tela i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relacio: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color beix; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; colo beix; fils simples; torsió Z - densitat: 40 fils ordit de fons / 10 fils ordit de lligadura - escalat: 1 fil d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons / 4 trames de decoració llançades - matèria: 1 trama de fons: seda; color blanc; STA 3 trames de decoració llançades: seda; blau, verd i vermell; STA 1 trama de decoració llançada: seda entorxada amb pell daurada (or de Xipre) en torsió Z - densitat: 34-36 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 7,5 x 3,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit LAMPÀS (ó pseudo-lampàs) amb decoració per 4 trames llançades, fons en doble tela i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relacio: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color beix; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; colo beix; fils simples; torsió Z - densitat: 40 fils ordit de fons / 10 fils ordit de lligadura - escalat: 1 fil d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons / 4 trames de decoració llançades - matèria: 1 trama de fons: seda; color blanc; STA 3 trames de decoració llançades: seda; blau, verd i vermell; STA 1 trama de decoració llançada: seda entorxada amb pell daurada (or de Xipre) en torsió Z - densitat: 34-36 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 7,5 x 3,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit Fragment del Teixit de les Estrelles de la capa del tern de sant Valeri, directament relacionat amb el conjunt de fragments conservats amb el núm.reg. 3938. Es tracta un teixit de gran riquesa visual per l’ús que en ell s’ha fet del color i dels materials. Els colors blau, verd i vermell de les sedes s’han conservat amb gran intensitat i combina magníficament amb l’ús del fil d’or treballat en abundància. El disseny és una rígida estructura reticular amb dos motius diferents disposats a portell: fileres de flors de vuit pètals amb una estrella central alternen amb estrelles de vuit puntes de composició calidoscòpica. Tot el conjunt té un fort sentit geomètric com és habitual en els teixits del període almohade, moment al que pertany la peça. De la indumentària del sant, composta per dues dalmàtiques, una casulla i una capa, el CDMT també conserva un altre fragment de la capa (núm.reg.3938) i diversos fragments del Teixit dels Lleons de la casulla (núm.reg.2979-1, 2979-2, 3976 i 3937). Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. El tern de sant Valeri és un conjunt d’indumentària litúrgica de reconeguda importància i del que s’ha fet un exhaustiu estudi històric i tècnic . De la seva història es coneixen els nombrosos canvis, modificacions i mutilacions que al llarg del temps ha sofert i que expliquen la gran dispersió dels seus fragments. Des del punt de vista estilístic se’l pot relacionar amb el teixit de la creu del taüt d’Enrique I en el panteó reial de Las Huelgas a Burgos (m.1217) i a nivell tècnic destaca l’interès de la peça per ser exemple de transició entre la tècnica de taqueté i la de lampàs. Fragment del Teixit de les Estrelles de la capa del tern de sant Valeri, directament relacionat amb el conjunt de fragments conservats amb el núm.reg. 3938. Es tracta un teixit de gran riquesa visual per l’ús que en ell s’ha fet del color i dels materials. Els colors blau, verd i vermell de les sedes s’han conservat amb gran intensitat i combina magníficament amb l’ús del fil d’or treballat en abundància. El disseny és una rígida estructura reticular amb dos motius diferents disposats a portell: fileres de flors de vuit pètals amb una estrella central alternen amb estrelles de vuit puntes de composició calidoscòpica. Tot el conjunt té un fort sentit geomètric com és habitual en els teixits del període almohade, moment al que pertany la peça. De la indumentària del sant, composta per dues dalmàtiques, una casulla i una capa, el CDMT també conserva un altre fragment de la capa (núm.reg.3938) i diversos fragments del Teixit dels Lleons de la casulla (núm.reg.2979-1, 2979-2, 3976 i 3937). Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. El tern de sant Valeri és un conjunt d’indumentària litúrgica de reconeguda importància i del que s’ha fet un exhaustiu estudi històric i tècnic . De la seva història es coneixen els nombrosos canvis, modificacions i mutilacions que al llarg del temps ha sofert i que expliquen la gran dispersió dels seus fragments. Des del punt de vista estilístic se’l pot relacionar amb el teixit de la creu del taüt d’Enrique I en el panteó reial de Las Huelgas a Burgos (m.1217) i a nivell tècnic destaca l’interès de la peça per ser exemple de transició entre la tècnica de taqueté i la de lampàs.
ecrm:P43_has_dimension
n6:1 n6:2
ecrm:P65_shows_visual_item
n5:cb25a62b-af04-3938-b514-3c75fd85d2a6 n5:640f1fa8-b127-344d-b4bc-1515fa50dbb9 n8:762 n5:c955f249-ed5d-38e2-989b-6634212ff234 n5:865902fc-eec7-37af-9327-2aca66445b33 n5:21060eb9-d354-3425-9265-84d8abfd0585 n8:745
ecrm:P138i_has_representation
n5:590ee9ee-0c73-37a4-b9b5-b6f6b43a5636 n5:6ea29df9-9008-3bcc-8200-d81a788a04c7 n5:bc17721b-9aa3-3968-bbe8-8ddffa05a5d9 n5:e8b2f82e-50e1-37c1-bc6e-cd4c8c963db9 n5:3025f1d4-2547-352e-9540-609cec912fb7 n5:50e6cec7-8c14-3dcd-8ea8-ff58a4c6a1f8