This HTML5 document contains 6 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
crmscihttp://www.ics.forth.gr/isl/CRMsci/
ecrmhttp://erlangen-crm.org/current/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n6http://data.silknow.org/object/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#
n5http://data.silknow.org/observation/
n2http://data.silknow.org/object/80fc86df-20ea-3163-8d00-649a865cd746/observation/

Statements

Subject Item
n2:1
rdf:type
crmsci:S4_Observation
ecrm:P3_has_note
Fragment del teixit anomenat Teixit de sant Daniel que prové del sepulcre d’aquest sant a l’església de santa Anna a Barcelona. Segons la tradició, el teixit va ser una ofrena del compte Ramón Berenguer IV després de participar en la conquesta d’Almeria l’any 1147. Nombrosos fragments de la mateixa procedència es troben dispersos en altres col•leccions d’arreu el món . Dins d’espais similars a petits nínxols en forma de màndorles hi ha parelles d’aus de dos tipus diferents que tenen, de forma alterna, els cosos encarats i els caps oposats; entre elles hi ha la figura estilitzada d’un Arbre de la Vida. La pèrdua quasi total d’una de les trames de la decoració –la de color verd fosc- ha fet que moltes vegades es malinterpretés la cara principal de la peça, identificada ara de forma correcta pel treball espolinat que les trames d’oropel o or de Xipre fan en els caps i becs dels ocells. La peça forma part del grup identificat per D.Shepherd com a teixits del període almoràvit fets a Almeria, dada que ratificaria el lloc d’on prové segons la tradició. La forma com treballen els lligaments, la manera d’utilitzar la trama espolinada i els colors de les peces són els trets principals d’aquest conjunt de teixits i, malgrat que el tipus de motiu i la mida del curs de disseny són en aquest cas molt diferents, presenta unes característiques tècniques particulars que la vinculen a la peça CDMT reg. 6470. Fragment del teixit anomenat Teixit de sant Daniel que prové del sepulcre d’aquest sant a l’església de santa Anna a Barcelona. Segons la tradició, el teixit va ser una ofrena del compte Ramón Berenguer IV després de participar en la conquesta d’Almeria l’any 1147. Nombrosos fragments de la mateixa procedència es troben dispersos en altres col•leccions d’arreu el món . Dins d’espais similars a petits nínxols en forma de màndorles hi ha parelles d’aus de dos tipus diferents que tenen, de forma alterna, els cosos encarats i els caps oposats; entre elles hi ha la figura estilitzada d’un Arbre de la Vida. La pèrdua quasi total d’una de les trames de la decoració –la de color verd fosc- ha fet que moltes vegades es malinterpretés la cara principal de la peça, identificada ara de forma correcta pel treball espolinat que les trames d’oropel o or de Xipre fan en els caps i becs dels ocells. La peça forma part del grup identificat per D.Shepherd com a teixits del període almoràvit fets a Almeria, dada que ratificaria el lloc d’on prové segons la tradició. La forma com treballen els lligaments, la manera d’utilitzar la trama espolinada i els colors de les peces són els trets principals d’aquest conjunt de teixits i, malgrat que el tipus de motiu i la mida del curs de disseny són en aquest cas molt diferents, presenta unes característiques tècniques particulars que la vinculen a la peça CDMT reg. 6470. Fragment del teixit anomenat Teixit de sant Daniel que prové del sepulcre d’aquest sant a l’església de santa Anna a Barcelona. Segons la tradició, el teixit va ser una ofrena del compte Ramón Berenguer IV després de participar en la conquesta d’Almeria l’any 1147. Nombrosos fragments de la mateixa procedència es troben dispersos en altres col•leccions d’arreu el món . Dins d’espais similars a petits nínxols en forma de màndorles hi ha parelles d’aus de dos tipus diferents que tenen, de forma alterna, els cosos encarats i els caps oposats; entre elles hi ha la figura estilitzada d’un Arbre de la Vida. La pèrdua quasi total d’una de les trames de la decoració –la de color verd fosc- ha fet que moltes vegades es malinterpretés la cara principal de la peça, identificada ara de forma correcta pel treball espolinat que les trames d’oropel o or de Xipre fan en els caps i becs dels ocells. La peça forma part del grup identificat per D.Shepherd com a teixits del període almoràvit fets a Almeria, dada que ratificaria el lloc d’on prové segons la tradició. La forma com treballen els lligaments, la manera d’utilitzar la trama espolinada i els colors de les peces són els trets principals d’aquest conjunt de teixits i, malgrat que el tipus de motiu i la mida del curs de disseny són en aquest cas molt diferents, presenta unes característiques tècniques particulars que la vinculen a la peça CDMT reg. 6470.
ecrm:P2_has_type
n5:general-observation
crmsci:O8_observed
n6:80fc86df-20ea-3163-8d00-649a865cd746