About: http://data.silknow.org/object/d80d1671-7b4b-382e-a8a4-c41164c80794     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : ecrm:E22_Man-Made_Object, within Data Space : data.silknow.org associated with source document(s)

El motiu principal d’aquest teixit són dos lleons coronats, rampants, situats a banda i banda de l’arbre de la vida del que sorgeixen dues magranes, sota de les quals, hi ha un escut invertit. Envolten els lleons dues palmetes que suggereixen amb la forma del seu perfil el nom d’Allah . El conjunt es repeteix a portell sobre un fons vermell amb les figures en color groc, blau i blanc. D’aquest disseny amb petites variants se’n conserven nombrosos fragments a diferents museus i col•leccions . L’esquema compositiu es repeteix sempre, però els elements i els colors són diferents: en alguns d’ells l’escut s’ha substituït per un element vegetal, els colors s’han combinat d’una altra manera o són altres els animal representats. Com recull S. Desrosiers d’aquest model se n’ha documentat una trentena de versions diferents. Es tracta també d’un dels motius que trobem representat més vegades en diferent tipologia de peces. Així, per exemple, a la catedral d’Àvila es conserva una dalmàtica confeccionada amb un teixit d’aquesta sèrie , el Victoria&Albert conserva a la seva col•lecció una catifa amb el mateix motiu decoratiu i a Madrid, a l’Instituto Valencia de Don Juan trobem un teixit brodat que repeteix aquests lleonets amb magrana i escut invertit . M.Owen-Jones explica que a l’Alhambra es troba representat en diferents espais l’escut amb la banda en diagonal, emblema de l’Ordre de la Banda, de la qual Muhammad V era membre per la seva aliança amb el rei Pere I de Castella. Si partim d’aquí i acceptem la relació de l’escut amb la dinastia nassarita –escut que en el teixit queda duplicat en mirall a partir de l’eix de simetria que el raport comporta-, els lleons coronats acompanyats del motiu de la granada farien referència als Reis Catòlics i a la seva conquesta del regne de Granada amb la victòria sobre la dinastia nassarita, cosa que explicaria l’escut invertit als peus de la magrana. Els únics artesans tèxtils que en aquells moments tenien l’habili

AttributesValues
rdf:type
rdfs:comment
  • El motiu principal d’aquest teixit són dos lleons coronats, rampants, situats a banda i banda de l’arbre de la vida del que sorgeixen dues magranes, sota de les quals, hi ha un escut invertit. Envolten els lleons dues palmetes que suggereixen amb la forma del seu perfil el nom d’Allah . El conjunt es repeteix a portell sobre un fons vermell amb les figures en color groc, blau i blanc. D’aquest disseny amb petites variants se’n conserven nombrosos fragments a diferents museus i col•leccions . L’esquema compositiu es repeteix sempre, però els elements i els colors són diferents: en alguns d’ells l’escut s’ha substituït per un element vegetal, els colors s’han combinat d’una altra manera o són altres els animal representats. Com recull S. Desrosiers d’aquest model se n’ha documentat una trentena de versions diferents. Es tracta també d’un dels motius que trobem representat més vegades en diferent tipologia de peces. Així, per exemple, a la catedral d’Àvila es conserva una dalmàtica confeccionada amb un teixit d’aquesta sèrie , el Victoria&Albert conserva a la seva col•lecció una catifa amb el mateix motiu decoratiu i a Madrid, a l’Instituto Valencia de Don Juan trobem un teixit brodat que repeteix aquests lleonets amb magrana i escut invertit . M.Owen-Jones explica que a l’Alhambra es troba representat en diferents espais l’escut amb la banda en diagonal, emblema de l’Ordre de la Banda, de la qual Muhammad V era membre per la seva aliança amb el rei Pere I de Castella. Si partim d’aquí i acceptem la relació de l’escut amb la dinastia nassarita –escut que en el teixit queda duplicat en mirall a partir de l’eix de simetria que el raport comporta-, els lleons coronats acompanyats del motiu de la granada farien referència als Reis Catòlics i a la seva conquesta del regne de Granada amb la victòria sobre la dinastia nassarita, cosa que explicaria l’escut invertit als peus de la magrana. Els únics artesans tèxtils que en aquells moments tenien l’habili (ca)
  • El motiu principal d’aquest teixit són dos lleons coronats, rampants, situats a banda i banda de l’arbre de la vida del que sorgeixen dues magranes, sota de les quals, hi ha un escut invertit. Envolten els lleons dues palmetes que suggereixen amb la forma del seu perfil el nom d’Allah . El conjunt es repeteix a portell sobre un fons vermell amb les figures en color groc, blau i blanc. D’aquest disseny amb petites variants se’n conserven nombrosos fragments a diferents museus i col•leccions . L’esquema compositiu es repeteix sempre, però els elements i els colors són diferents: en alguns d’ells l’escut s’ha substituït per un element vegetal, els colors s’han combinat d’una altra manera o són altres els animal representats. Com recull S. Desrosiers d’aquest model se n’ha documentat una trentena de versions diferents. Es tracta també d’un dels motius que trobem representat més vegades en diferent tipologia de peces. Així, per exemple, a la catedral d’Àvila es conserva una dalmàtica confeccionada amb un teixit d’aquesta sèrie , el Victoria&Albert conserva a la seva col•lecció una catifa amb el mateix motiu decoratiu i a Madrid, a l’Instituto Valencia de Don Juan trobem un teixit brodat que repeteix aquests lleonets amb magrana i escut invertit . M.Owen-Jones explica que a l’Alhambra es troba representat en diferents espais l’escut amb la banda en diagonal, emblema de l’Ordre de la Banda, de la qual Muhammad V era membre per la seva aliança amb el rei Pere I de Castella. Si partim d’aquí i acceptem la relació de l’escut amb la dinastia nassarita –escut que en el teixit queda duplicat en mirall a partir de l’eix de simetria que el raport comporta-, els lleons coronats acompanyats del motiu de la granada farien referència als Reis Catòlics i a la seva conquesta del regne de Granada amb la victòria sobre la dinastia nassarita, cosa que explicaria l’escut invertit als peus de la magrana. Els únics artesans tèxtils que en aquells moments tenien l’habili (en)
  • Lampàs, efecte de decoració per 3 trames llançades; fons en setí de 5 pesant (Z) i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color vermell; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color vermell amb alguns fils disposats de manera aleatòria de color blanc i blau fosc; fil simple; STA - densitat: 84 fils/cm (12 fils ordit lligadura / 72 fils ordit de fons) - escalat: 3 fils d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 4 trames, en relació: 1 trama de fons / 3 trames llançades (1 interrompuda) - matèria: 1a. trama de fons: seda; color vermell; STA 2a. i 3a. trames de decoració llançades continues: seda; colors negre, blanc; STA 4a. trama de decoració interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 2 trames decoració: 66 trames/cm 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 3 trames decoració: 88 trames/cm - escalat: 1 passada VORAVIUS : no es conserven RAPORT del disseny: 28 x 16 TELER: teler de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • El motiu principal d’aquest teixit són dos lleons coronats, rampants, situats a banda i banda de l’arbre de la vida del que sorgeixen dues magranes, sota de les quals, hi ha un escut invertit. Envolten els lleons dues palmetes que suggereixen amb la forma del seu perfil el nom d’Allah . El conjunt es repeteix a portell sobre un fons vermell amb les figures en color groc, blau i blanc. D’aquest disseny amb petites variants se’n conserven nombrosos fragments a diferents museus i col•leccions . L’esquema compositiu es repeteix sempre, però els elements i els colors són diferents: en alguns d’ells l’escut s’ha substituït per un element vegetal, els colors s’han combinat d’una altra manera o són altres els animal representats. Com recull S. Desrosiers d’aquest model se n’ha documentat una trentena de versions diferents. Es tracta també d’un dels motius que trobem representat més vegades en diferent tipologia de peces. Així, per exemple, a la catedral d’Àvila es conserva una dalmàtica confeccionada amb un teixit d’aquesta sèrie , el Victoria&Albert conserva a la seva col•lecció una catifa amb el mateix motiu decoratiu i a Madrid, a l’Instituto Valencia de Don Juan trobem un teixit brodat que repeteix aquests lleonets amb magrana i escut invertit . M.Owen-Jones explica que a l’Alhambra es troba representat en diferents espais l’escut amb la banda en diagonal, emblema de l’Ordre de la Banda, de la qual Muhammad V era membre per la seva aliança amb el rei Pere I de Castella. Si partim d’aquí i acceptem la relació de l’escut amb la dinastia nassarita –escut que en el teixit queda duplicat en mirall a partir de l’eix de simetria que el raport comporta-, els lleons coronats acompanyats del motiu de la granada farien referència als Reis Catòlics i a la seva conquesta del regne de Granada amb la victòria sobre la dinastia nassarita, cosa que explicaria l’escut invertit als peus de la magrana. Els únics artesans tèxtils que en aquells moments tenien l’habili (es)
  • Lampàs, efecte de decoració per 3 trames llançades; fons en setí de 5 pesant (Z) i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color vermell; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color vermell amb alguns fils disposats de manera aleatòria de color blanc i blau fosc; fil simple; STA - densitat: 84 fils/cm (12 fils ordit lligadura / 72 fils ordit de fons) - escalat: 3 fils d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 4 trames, en relació: 1 trama de fons / 3 trames llançades (1 interrompuda) - matèria: 1a. trama de fons: seda; color vermell; STA 2a. i 3a. trames de decoració llançades continues: seda; colors negre, blanc; STA 4a. trama de decoració interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 2 trames decoració: 66 trames/cm 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 3 trames decoració: 88 trames/cm - escalat: 1 passada VORAVIUS : no es conserven RAPORT del disseny: 28 x 16 TELER: teler de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
dc:identifier
  • 50
P3 has note
  • El motiu principal d’aquest teixit són dos lleons coronats, rampants, situats a banda i banda de l’arbre de la vida del que sorgeixen dues magranes, sota de les quals, hi ha un escut invertit. Envolten els lleons dues palmetes que suggereixen amb la forma del seu perfil el nom d’Allah . El conjunt es repeteix a portell sobre un fons vermell amb les figures en color groc, blau i blanc. D’aquest disseny amb petites variants se’n conserven nombrosos fragments a diferents museus i col•leccions . L’esquema compositiu es repeteix sempre, però els elements i els colors són diferents: en alguns d’ells l’escut s’ha substituït per un element vegetal, els colors s’han combinat d’una altra manera o són altres els animal representats. Com recull S. Desrosiers d’aquest model se n’ha documentat una trentena de versions diferents. Es tracta també d’un dels motius que trobem representat més vegades en diferent tipologia de peces. Així, per exemple, a la catedral d’Àvila es conserva una dalmàtica confeccionada amb un teixit d’aquesta sèrie , el Victoria&Albert conserva a la seva col•lecció una catifa amb el mateix motiu decoratiu i a Madrid, a l’Instituto Valencia de Don Juan trobem un teixit brodat que repeteix aquests lleonets amb magrana i escut invertit . M.Owen-Jones explica que a l’Alhambra es troba representat en diferents espais l’escut amb la banda en diagonal, emblema de l’Ordre de la Banda, de la qual Muhammad V era membre per la seva aliança amb el rei Pere I de Castella. Si partim d’aquí i acceptem la relació de l’escut amb la dinastia nassarita –escut que en el teixit queda duplicat en mirall a partir de l’eix de simetria que el raport comporta-, els lleons coronats acompanyats del motiu de la granada farien referència als Reis Catòlics i a la seva conquesta del regne de Granada amb la victòria sobre la dinastia nassarita, cosa que explicaria l’escut invertit als peus de la magrana. Els únics artesans tèxtils que en aquells moments tenien l’habili (ca)
  • El motiu principal d’aquest teixit són dos lleons coronats, rampants, situats a banda i banda de l’arbre de la vida del que sorgeixen dues magranes, sota de les quals, hi ha un escut invertit. Envolten els lleons dues palmetes que suggereixen amb la forma del seu perfil el nom d’Allah . El conjunt es repeteix a portell sobre un fons vermell amb les figures en color groc, blau i blanc. D’aquest disseny amb petites variants se’n conserven nombrosos fragments a diferents museus i col•leccions . L’esquema compositiu es repeteix sempre, però els elements i els colors són diferents: en alguns d’ells l’escut s’ha substituït per un element vegetal, els colors s’han combinat d’una altra manera o són altres els animal representats. Com recull S. Desrosiers d’aquest model se n’ha documentat una trentena de versions diferents. Es tracta també d’un dels motius que trobem representat més vegades en diferent tipologia de peces. Així, per exemple, a la catedral d’Àvila es conserva una dalmàtica confeccionada amb un teixit d’aquesta sèrie , el Victoria&Albert conserva a la seva col•lecció una catifa amb el mateix motiu decoratiu i a Madrid, a l’Instituto Valencia de Don Juan trobem un teixit brodat que repeteix aquests lleonets amb magrana i escut invertit . M.Owen-Jones explica que a l’Alhambra es troba representat en diferents espais l’escut amb la banda en diagonal, emblema de l’Ordre de la Banda, de la qual Muhammad V era membre per la seva aliança amb el rei Pere I de Castella. Si partim d’aquí i acceptem la relació de l’escut amb la dinastia nassarita –escut que en el teixit queda duplicat en mirall a partir de l’eix de simetria que el raport comporta-, els lleons coronats acompanyats del motiu de la granada farien referència als Reis Catòlics i a la seva conquesta del regne de Granada amb la victòria sobre la dinastia nassarita, cosa que explicaria l’escut invertit als peus de la magrana. Els únics artesans tèxtils que en aquells moments tenien l’habili (en)
  • Lampàs, efecte de decoració per 3 trames llançades; fons en setí de 5 pesant (Z) i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color vermell; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color vermell amb alguns fils disposats de manera aleatòria de color blanc i blau fosc; fil simple; STA - densitat: 84 fils/cm (12 fils ordit lligadura / 72 fils ordit de fons) - escalat: 3 fils d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 4 trames, en relació: 1 trama de fons / 3 trames llançades (1 interrompuda) - matèria: 1a. trama de fons: seda; color vermell; STA 2a. i 3a. trames de decoració llançades continues: seda; colors negre, blanc; STA 4a. trama de decoració interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 2 trames decoració: 66 trames/cm 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 3 trames decoració: 88 trames/cm - escalat: 1 passada VORAVIUS : no es conserven RAPORT del disseny: 28 x 16 TELER: teler de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • El motiu principal d’aquest teixit són dos lleons coronats, rampants, situats a banda i banda de l’arbre de la vida del que sorgeixen dues magranes, sota de les quals, hi ha un escut invertit. Envolten els lleons dues palmetes que suggereixen amb la forma del seu perfil el nom d’Allah . El conjunt es repeteix a portell sobre un fons vermell amb les figures en color groc, blau i blanc. D’aquest disseny amb petites variants se’n conserven nombrosos fragments a diferents museus i col•leccions . L’esquema compositiu es repeteix sempre, però els elements i els colors són diferents: en alguns d’ells l’escut s’ha substituït per un element vegetal, els colors s’han combinat d’una altra manera o són altres els animal representats. Com recull S. Desrosiers d’aquest model se n’ha documentat una trentena de versions diferents. Es tracta també d’un dels motius que trobem representat més vegades en diferent tipologia de peces. Així, per exemple, a la catedral d’Àvila es conserva una dalmàtica confeccionada amb un teixit d’aquesta sèrie , el Victoria&Albert conserva a la seva col•lecció una catifa amb el mateix motiu decoratiu i a Madrid, a l’Instituto Valencia de Don Juan trobem un teixit brodat que repeteix aquests lleonets amb magrana i escut invertit . M.Owen-Jones explica que a l’Alhambra es troba representat en diferents espais l’escut amb la banda en diagonal, emblema de l’Ordre de la Banda, de la qual Muhammad V era membre per la seva aliança amb el rei Pere I de Castella. Si partim d’aquí i acceptem la relació de l’escut amb la dinastia nassarita –escut que en el teixit queda duplicat en mirall a partir de l’eix de simetria que el raport comporta-, els lleons coronats acompanyats del motiu de la granada farien referència als Reis Catòlics i a la seva conquesta del regne de Granada amb la victòria sobre la dinastia nassarita, cosa que explicaria l’escut invertit als peus de la magrana. Els únics artesans tèxtils que en aquells moments tenien l’habili (es)
  • Lampàs, efecte de decoració per 3 trames llançades; fons en setí de 5 pesant (Z) i decoració en tafetà . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color vermell; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color vermell amb alguns fils disposats de manera aleatòria de color blanc i blau fosc; fil simple; STA - densitat: 84 fils/cm (12 fils ordit lligadura / 72 fils ordit de fons) - escalat: 3 fils d’ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 4 trames, en relació: 1 trama de fons / 3 trames llançades (1 interrompuda) - matèria: 1a. trama de fons: seda; color vermell; STA 2a. i 3a. trames de decoració llançades continues: seda; colors negre, blanc; STA 4a. trama de decoració interrompuda: seda; color groc; STA - densitat: 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 2 trames decoració: 66 trames/cm 22 passades/cm : àrees amb trama de fons + 3 trames decoració: 88 trames/cm - escalat: 1 passada VORAVIUS : no es conserven RAPORT del disseny: 28 x 16 TELER: teler de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
P43 has dimension
P65 shows visual item
P138 has representation
is P30 transferred custody of of
is P41 classified of
is P108 has produced of
is P129 is about of
is P24 transferred title of of
is P31 has modified of
is P34 concerned of
is crmsci:O8_observed of
Faceted Search & Find service v1.16.112 as of Mar 01 2023


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3236 as of Mar 1 2023, on Linux (x86_64-pc-linux-musl), Single-Server Edition (126 GB total memory, 29 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software