About: http://data.silknow.org/object/68cfb450-857c-34e2-ad1f-7b93b525c397/observation/1     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : crmsci:S4_Observation, within Data Space : data.silknow.org associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
P3 has note
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (ca)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (en)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (es)
P2 has type
crmsci:O8_observed
is P129 is about of
Faceted Search & Find service v1.16.112 as of Mar 01 2023


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3236 as of Mar 1 2023, on Linux (x86_64-pc-linux-musl), Single-Server Edition (126 GB total memory, 29 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software