About: http://data.silknow.org/object/68cfb450-857c-34e2-ad1f-7b93b525c397     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : ecrm:E22_Man-Made_Object, within Data Space : data.silknow.org associated with source document(s)

TAQUETÉ llavorat decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 48 fils de fons / 12 fils de lligadura - escalat: 1 fil de fons . TRAMA - relació de trames: 3 trames llançades, en relació:1/1/1 - matèria: 2 trames de seda; colors blau i vermell; STA 1 trama de seda entorxada per làmina de pell daurada (or de Xipre o oropel) en trosió Z - densitat: 25-29 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 6 cordelines d’un dels voravius. . RAPORT de disseny: 6,5 x 5 cm . TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, dos plegadors d’ordit

AttributesValues
rdf:type
rdfs:comment
  • TAQUETÉ llavorat decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 48 fils de fons / 12 fils de lligadura - escalat: 1 fil de fons . TRAMA - relació de trames: 3 trames llançades, en relació:1/1/1 - matèria: 2 trames de seda; colors blau i vermell; STA 1 trama de seda entorxada per làmina de pell daurada (or de Xipre o oropel) en trosió Z - densitat: 25-29 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 6 cordelines d’un dels voravius. . RAPORT de disseny: 6,5 x 5 cm . TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, dos plegadors d’ordit (en)
  • TAQUETÉ llavorat decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 48 fils de fons / 12 fils de lligadura - escalat: 1 fil de fons . TRAMA - relació de trames: 3 trames llançades, en relació:1/1/1 - matèria: 2 trames de seda; colors blau i vermell; STA 1 trama de seda entorxada per làmina de pell daurada (or de Xipre o oropel) en trosió Z - densitat: 25-29 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 6 cordelines d’un dels voravius. . RAPORT de disseny: 6,5 x 5 cm . TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, dos plegadors d’ordit (es)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (ca)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (en)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (es)
dc:identifier
  • 3936
P3 has note
  • TAQUETÉ llavorat decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 48 fils de fons / 12 fils de lligadura - escalat: 1 fil de fons . TRAMA - relació de trames: 3 trames llançades, en relació:1/1/1 - matèria: 2 trames de seda; colors blau i vermell; STA 1 trama de seda entorxada per làmina de pell daurada (or de Xipre o oropel) en trosió Z - densitat: 25-29 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 6 cordelines d’un dels voravius. . RAPORT de disseny: 6,5 x 5 cm . TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, dos plegadors d’ordit (en)
  • TAQUETÉ llavorat decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 4 fils d’ordit de fons / 1 fil d’ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color cru; fils simples; torsió Z ordit de lligadura: seda; color cru; fils simples; torsió Z - densitat: 48 fils de fons / 12 fils de lligadura - escalat: 1 fil de fons . TRAMA - relació de trames: 3 trames llançades, en relació:1/1/1 - matèria: 2 trames de seda; colors blau i vermell; STA 1 trama de seda entorxada per làmina de pell daurada (or de Xipre o oropel) en trosió Z - densitat: 25-29 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 6 cordelines d’un dels voravius. . RAPORT de disseny: 6,5 x 5 cm . TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, dos plegadors d’ordit (es)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (ca)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (en)
  • Fragments del Teixit de les Flors de la casulla del tern de Sant Valeri de la que també formen part els fragments del Teixit dels Lleons (2979(a), 2979(b) i 3937. Actualment tots aquests fragment es troben integrats en un únic suport. Destaca la riquesa de la tela en la que s’ha utilitzat amb abundància l’oropel o or de Xipre igual que en el Teixit de les estrelles de la capa del mateix tern de la qual el CDMT conserva 2 fragments (núm.reg. 2374 i 3938). La decoració la constitueixen dos dissenys diferents. Un disseny segueix un patrò estrelles i creus de braços apuntats que es complementen entre ells i creen un mosaic, dins de les estrelles hi ha parelles de lleons amb els cosos oposats i els caps afrontats; les cues dels lleons s’uneixen i formen una versió estilitzada de l’Arbre de la Vida. Els espais que formen creu, s’omplen amb formes ondulades que acaben en petits florons. L’altre disseny està format per flors polilobulades de pètals arrodonits sobre una xarxa quadriculada amb estrelles al seu interior. També es conserven dos petits fragments amb decoració de tres franges paral•leles, llises, en colors vermell-groc-vermell i un altre fragment amb les franges en vermell-blanc-vermell. Del conjunt del tern, la casulla és la peça més malmesa. L’equip de restauració de la Fundació Abegg-Stifftung va publicar la seva reconstrucció gràfica a partir dels fragments localitzats en diferents col•leccions. Tal com en els seus gràfics s’indica una franja amb inscripció en lletres cúfiques separaria els dos motius. Segons els documents, sant Valeri va ser bisbe de Saragossa al segle IV i el seu tern va ser portat amb les seves relíquies a Roda d’Isàbena l’any 1279. Al segle XV va passar a la catedral de Lleida d’on va ser venut a principis del segle XX al col•leccionista Lluís Plandiura, qui les va vendre a la Junta de Museus de Barcelona l’any 1932. Tant pel què fa a la tècnica com al disseny el teixit presenta les característiques de les peces del període almohade i és molt similar al teixit de les peces d’indumentària que es van trobar als sepulcres de l’Infant don Felip i de la seva dona Leonor Ruiz de Castro, a Villalcázar de Sirga (Palència). (es)
P43 has dimension
P65 shows visual item
P138 has representation
is P30 transferred custody of of
is P41 classified of
is P108 has produced of
is P129 is about of
is P24 transferred title of of
is P31 has modified of
is P34 concerned of
is crmsci:O8_observed of
Faceted Search & Find service v1.16.112 as of Mar 01 2023


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3236 as of Mar 1 2023, on Linux (x86_64-pc-linux-musl), Single-Server Edition (126 GB total memory, 29 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software