About: http://data.silknow.org/object/064a74fe-9aac-3bfb-b638-85ddb3c97621     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : ecrm:E22_Man-Made_Object, within Data Space : data.silknow.org associated with source document(s)

. DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit

AttributesValues
rdf:type
rdfs:comment
  • Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. (ca)
  • . DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. (en)
  • . DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
  • Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. (es)
dc:identifier
  • 120
P3 has note
  • Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. (ca)
  • . DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. (en)
  • . DESCRIPCIÓ TÈCNICA: Lampàs, efecte de decoració per 8 trames llançades interrompudes; fons en sarja de 3 pesant (Z) i decoració en sarja de 3 lleugera (Z) . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació : 3 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura - matèria: ordit de fons: seda; color blau-gris; gruix irregular; fil simple; torsió Z ordit de lligadura: seda; color morat; fil simple; torsió Z - densitat: 72 fils/cm - escalat: 3 fils ordit de fons . TRAMA - relació de trames: 9 trames, en relació: 1 trama de fons / 3-5 trames decoració - matèria: 1 trama de fons: seda; color violeta; STA 9 trames decoració interrumpides: seda; colors blanc, blau cel, groc, morat, teula, verd clar, verd fosc i violeta; STA - densitat: 16 -20 passades/cm - escalat: 1 passada . VORAVIUS : conserva 1 voraviu: 2 cordelines formades per fils de seda de diferents colors, agrupats en torsió Z que treballen en tafetà amb totes les trames de la resta teixit . RAPORT de disseny: dau d’ordit: 7,5 cm . TELER: de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
  • Fragment de cinturó de dona o hizam amb decoració policroma. Aquests cinturons o faixes eren part de la indumentària tradicional de la dona marroquina. Es portaven per sobre del caftan i eren considerats com una peça de luxe, utilitzada per les dones de classe alta en dies assenyalats. Les peces senceres poden arribar a tenir una llargària de fins a 4 m amb un ample aproximat entre 30-33 cm. Els extrems finalitzen amb un serrell dels mateixos fils d’ordit o bé, anar afegit. El cinturó es portava doblegat per la meitat en sentit longitudinal, de manera que tenia dues cares que podien ser utilitzades de forma indistinta i així, poder-lo combinar amb el color del caftan amb que es duia. Això comportava una decoració diferent per a cada costat de la faixa, efecte que s’aconseguia al tintar parts dels fils d’ordit en diferent color abans de montar-los en el teler. Moltes vegades, com en aquest cas, només és conserva un fragment d’una de les meitats. La decoració es distribueix en registres horitzontals de diferent amplada a on l’habilitat del teixidor combina diferents motius i colors per a crear un repertori abigarrat que omple tota la superficie de la peça. Els motius es repeteixen de forma calidoscòpica multiplicant formes geomètriques, flors, elements vegetals i entrellaços de clara influència granadina, turca i oriental . A l’inici i al final de cada peça, trobem sempre dos elements comuns a totes les faixes encara que aquests motius adoptin diferent disseny: primer una banda amb funció profilàctica amb símbols protectors com la hamsa o mà de Fàtima contra el mal d’ull i, a continuació, la marca de fàbrica o del teixidor. De la peça del CDMT es conserva el primer registre amb la mà de Fàtima enmig de dos florons encarats i la marca de fàbrica que, en aquest cas, és una flor de quatre pètals arrodonits que alterna amb florons i flors de quatre pètals apuntats. (es)
P43 has dimension
P65 shows visual item
P138 has representation
is P30 transferred custody of of
is P41 classified of
is P108 has produced of
is P129 is about of
is P24 transferred title of of
is P31 has modified of
is P34 concerned of
is crmsci:O8_observed of
Faceted Search & Find service v1.16.112 as of Mar 01 2023


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3236 as of Mar 1 2023, on Linux (x86_64-pc-linux-musl), Single-Server Edition (126 GB total memory, 29 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software