Palmetes de fulles arrodonides que contenen en el seu interior una flor de lis estilitzada defineixen el motiu d’aquest disseny. El conjunt s’inclou dins d’una estructura de formes lleugerament ogivals que en els seus punts d’intersecció presenten un motiu floral de quatre pètals apuntats.
Els ataurics o formes vegetals entrellaçades són un recurs decoratiu molt representatiu de l’art islàmic. Els picaportes de la mesquita major de Sevilla o les decoracions de l’espassa de Boabdil, conservada al Museu de l’Exèrcit de Madrid, en són un bon exemple. En el cas d’aquesta peça, la incorporació d’elements florals allunyats de les formes geomètriques habituals i l’ús d’una paleta de colors poc corrent en els teixits de producció andalusí ens fan pensar en una atribució de la peça a tallers mudèjars.
Attributes | Values |
---|
rdf:type
| |
rdfs:comment
| - Palmetes de fulles arrodonides que contenen en el seu interior una flor de lis estilitzada defineixen el motiu d’aquest disseny. El conjunt s’inclou dins d’una estructura de formes lleugerament ogivals que en els seus punts d’intersecció presenten un motiu floral de quatre pètals apuntats.
Els ataurics o formes vegetals entrellaçades són un recurs decoratiu molt representatiu de l’art islàmic. Els picaportes de la mesquita major de Sevilla o les decoracions de l’espassa de Boabdil, conservada al Museu de l’Exèrcit de Madrid, en són un bon exemple. En el cas d’aquesta peça, la incorporació d’elements florals allunyats de les formes geomètriques habituals i l’ús d’una paleta de colors poc corrent en els teixits de producció andalusí ens fan pensar en una atribució de la peça a tallers mudèjars. (ca)
- Palmetes de fulles arrodonides que contenen en el seu interior una flor de lis estilitzada defineixen el motiu d’aquest disseny. El conjunt s’inclou dins d’una estructura de formes lleugerament ogivals que en els seus punts d’intersecció presenten un motiu floral de quatre pètals apuntats.
Els ataurics o formes vegetals entrellaçades són un recurs decoratiu molt representatiu de l’art islàmic. Els picaportes de la mesquita major de Sevilla o les decoracions de l’espassa de Boabdil, conservada al Museu de l’Exèrcit de Madrid, en són un bon exemple. En el cas d’aquesta peça, la incorporació d’elements florals allunyats de les formes geomètriques habituals i l’ús d’una paleta de colors poc corrent en els teixits de producció andalusí ens fan pensar en una atribució de la peça a tallers mudèjars. (en)
- LAMPÀS, efecte de decoració per 3 tramés llançades; fons setí de 5 pesant i decoració en tafetà
. ORDIT
relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura
matèria:
ordit de fons: seda; color blau; fil simple; STA
ordit de lligadura: seda; color vermell; fil simple; STA
densitat: 84-91 fils/cm
escalat: 3 fils d’ordit de fons
. TRAMA
relacio de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons/ 3 trames llançades (1 a canvis / 2 interrompudes)
matèria:
1 trama de fons: seda; color blau; STA
2 trames decoració a canvis: seda; colors verd i vermell; STA
2 trames decoració interrompudes: seda; colors groc i blanc; STA
densitat: 24-26 passades/cm
escalat: 1 passada
. VORAVIUS : conserva 1 voraviu format per 3 cordelines, fibra vegetal, torsió S, que treballen en tafetà
. RAPORT: 31 x 15
. TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
- Palmetes de fulles arrodonides que contenen en el seu interior una flor de lis estilitzada defineixen el motiu d’aquest disseny. El conjunt s’inclou dins d’una estructura de formes lleugerament ogivals que en els seus punts d’intersecció presenten un motiu floral de quatre pètals apuntats.
Els ataurics o formes vegetals entrellaçades són un recurs decoratiu molt representatiu de l’art islàmic. Els picaportes de la mesquita major de Sevilla o les decoracions de l’espassa de Boabdil, conservada al Museu de l’Exèrcit de Madrid, en són un bon exemple. En el cas d’aquesta peça, la incorporació d’elements florals allunyats de les formes geomètriques habituals i l’ús d’una paleta de colors poc corrent en els teixits de producció andalusí ens fan pensar en una atribució de la peça a tallers mudèjars. (es)
- LAMPÀS, efecte de decoració per 3 tramés llançades; fons setí de 5 pesant i decoració en tafetà
. ORDIT
relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura
matèria:
ordit de fons: seda; color blau; fil simple; STA
ordit de lligadura: seda; color vermell; fil simple; STA
densitat: 84-91 fils/cm
escalat: 3 fils d’ordit de fons
. TRAMA
relacio de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons/ 3 trames llançades (1 a canvis / 2 interrompudes)
matèria:
1 trama de fons: seda; color blau; STA
2 trames decoració a canvis: seda; colors verd i vermell; STA
2 trames decoració interrompudes: seda; colors groc i blanc; STA
densitat: 24-26 passades/cm
escalat: 1 passada
. VORAVIUS : conserva 1 voraviu format per 3 cordelines, fibra vegetal, torsió S, que treballen en tafetà
. RAPORT: 31 x 15
. TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
|
dc:identifier
| |
P3 has note
| - Palmetes de fulles arrodonides que contenen en el seu interior una flor de lis estilitzada defineixen el motiu d’aquest disseny. El conjunt s’inclou dins d’una estructura de formes lleugerament ogivals que en els seus punts d’intersecció presenten un motiu floral de quatre pètals apuntats.
Els ataurics o formes vegetals entrellaçades són un recurs decoratiu molt representatiu de l’art islàmic. Els picaportes de la mesquita major de Sevilla o les decoracions de l’espassa de Boabdil, conservada al Museu de l’Exèrcit de Madrid, en són un bon exemple. En el cas d’aquesta peça, la incorporació d’elements florals allunyats de les formes geomètriques habituals i l’ús d’una paleta de colors poc corrent en els teixits de producció andalusí ens fan pensar en una atribució de la peça a tallers mudèjars. (ca)
- Palmetes de fulles arrodonides que contenen en el seu interior una flor de lis estilitzada defineixen el motiu d’aquest disseny. El conjunt s’inclou dins d’una estructura de formes lleugerament ogivals que en els seus punts d’intersecció presenten un motiu floral de quatre pètals apuntats.
Els ataurics o formes vegetals entrellaçades són un recurs decoratiu molt representatiu de l’art islàmic. Els picaportes de la mesquita major de Sevilla o les decoracions de l’espassa de Boabdil, conservada al Museu de l’Exèrcit de Madrid, en són un bon exemple. En el cas d’aquesta peça, la incorporació d’elements florals allunyats de les formes geomètriques habituals i l’ús d’una paleta de colors poc corrent en els teixits de producció andalusí ens fan pensar en una atribució de la peça a tallers mudèjars. (en)
- LAMPÀS, efecte de decoració per 3 tramés llançades; fons setí de 5 pesant i decoració en tafetà
. ORDIT
relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura
matèria:
ordit de fons: seda; color blau; fil simple; STA
ordit de lligadura: seda; color vermell; fil simple; STA
densitat: 84-91 fils/cm
escalat: 3 fils d’ordit de fons
. TRAMA
relacio de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons/ 3 trames llançades (1 a canvis / 2 interrompudes)
matèria:
1 trama de fons: seda; color blau; STA
2 trames decoració a canvis: seda; colors verd i vermell; STA
2 trames decoració interrompudes: seda; colors groc i blanc; STA
densitat: 24-26 passades/cm
escalat: 1 passada
. VORAVIUS : conserva 1 voraviu format per 3 cordelines, fibra vegetal, torsió S, que treballen en tafetà
. RAPORT: 31 x 15
. TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
- Palmetes de fulles arrodonides que contenen en el seu interior una flor de lis estilitzada defineixen el motiu d’aquest disseny. El conjunt s’inclou dins d’una estructura de formes lleugerament ogivals que en els seus punts d’intersecció presenten un motiu floral de quatre pètals apuntats.
Els ataurics o formes vegetals entrellaçades són un recurs decoratiu molt representatiu de l’art islàmic. Els picaportes de la mesquita major de Sevilla o les decoracions de l’espassa de Boabdil, conservada al Museu de l’Exèrcit de Madrid, en són un bon exemple. En el cas d’aquesta peça, la incorporació d’elements florals allunyats de les formes geomètriques habituals i l’ús d’una paleta de colors poc corrent en els teixits de producció andalusí ens fan pensar en una atribució de la peça a tallers mudèjars. (es)
- LAMPÀS, efecte de decoració per 3 tramés llançades; fons setí de 5 pesant i decoració en tafetà
. ORDIT
relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 6 fils ordit de fons / 1 fil ordit de lligadura
matèria:
ordit de fons: seda; color blau; fil simple; STA
ordit de lligadura: seda; color vermell; fil simple; STA
densitat: 84-91 fils/cm
escalat: 3 fils d’ordit de fons
. TRAMA
relacio de trames: 5 trames, en relació: 1 trama de fons/ 3 trames llançades (1 a canvis / 2 interrompudes)
matèria:
1 trama de fons: seda; color blau; STA
2 trames decoració a canvis: seda; colors verd i vermell; STA
2 trames decoració interrompudes: seda; colors groc i blanc; STA
densitat: 24-26 passades/cm
escalat: 1 passada
. VORAVIUS : conserva 1 voraviu format per 3 cordelines, fibra vegetal, torsió S, que treballen en tafetà
. RAPORT: 31 x 15
. TELER: de llaços, passat d’ordit a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
|
P43 has dimension
| |
P138 has representation
| |
is P30 transferred custody of
of | |
is P41 classified
of | |
is P108 has produced
of | |
is P129 is about
of | |
is P24 transferred title of
of | |
is crmsci:O8_observed
of | |