About: http://data.silknow.org/object/bd05a38a-8b24-3bd7-93ee-5f7dda5a2c4d     Goto   Sponge   NotDistinct   Permalink

An Entity of Type : ecrm:E22_Man-Made_Object, within Data Space : data.silknow.org associated with source document(s)

Teixit que forma conjunt amb els fragments núm.reg. 300-1 i 2977. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona Inés Rodriguez Girón (m.1265), a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri.

AttributesValues
rdf:type
rdfs:comment
  • Teixit que forma conjunt amb els fragments núm.reg. 300-1 i 2977. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona Inés Rodriguez Girón (m.1265), a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (ca)
  • Teixit que forma conjunt amb els fragments núm.reg. 300-1 i 2977. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona Inés Rodriguez Girón (m.1265), a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (en)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • Teixit que forma conjunt amb els fragments núm.reg. 300-1 i 2977. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona Inés Rodriguez Girón (m.1265), a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (es)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
  • Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment núm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona, Inés Rodríguez Girón, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera com es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (ca)
  • Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment núm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona, Inés Rodríguez Girón, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera com es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (en)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment núm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona, Inés Rodríguez Girón, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera com es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (es)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
dc:identifier
  • 300
P3 has note
  • Teixit que forma conjunt amb els fragments núm.reg. 300-1 i 2977. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona Inés Rodriguez Girón (m.1265), a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (ca)
  • Teixit que forma conjunt amb els fragments núm.reg. 300-1 i 2977. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona Inés Rodriguez Girón (m.1265), a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (en)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • Teixit que forma conjunt amb els fragments núm.reg. 300-1 i 2977. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona Inés Rodriguez Girón (m.1265), a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (es)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
  • Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment núm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona, Inés Rodríguez Girón, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera com es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (ca)
  • Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment núm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona, Inés Rodríguez Girón, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera com es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (en)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (en)
  • Teixit consolidat en el mateix suport que el fragment núm.reg. 2977. Aquests 2 teixits formen conjunt amb el fragment núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva segona dona, Inés Rodríguez Girón, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha altres fragments del mateix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid), al Museo Episcopal de Vic (MEV) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen els elements figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera com es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. (es)
  • TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit (es)
P43 has dimension
P65 shows visual item
P138 has representation
is P30 transferred custody of of
is P41 classified of
is P108 has produced of
is P129 is about of
is P24 transferred title of of
is P31 has modified of
is P34 concerned of
is crmsci:O8_observed of
Faceted Search & Find service v1.16.112 as of Mar 01 2023


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3236 as of Mar 1 2023, on Linux (x86_64-pc-linux-musl), Single-Server Edition (126 GB total memory, 29 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software