About: http://data.silknow.org/object/22a5869d-aaa2-351f-b2e5-09b81943b77a/observation/1     Goto   Sponge   Distinct   Permalink

An Entity of Type : crmsci:S4_Observation, within Data Space : data.silknow.org associated with source document(s)

AttributesValues
rdf:type
P3 has note
  • Teixit que per les seves mides i pes pot ser un cortinatge. Combina el treball en fil de seda amb amplies àrees de fil metàl•lic entorxat treballat a tot l’ample de la peça, cosa que fa que tingui un pes excessiu per a ser un xal. La decoració segueix l’esquema de registres horitzontals repartits en bandes de diferent mida i disseny. Tres franges es situen al principi, final i part central de la peça. Cada registre conté tres sanefes que alternen de forma successiva merlets i flors i perfilen un registre central de medallons polilobulats amb una mitja lluna i una clavellina al seu interior. Cada pètal del medalló té un petit floró. El camp principal del teixit és bicolor i en ell creen el disseny cercles tangents que omplen tota la superfície amb representació de flors que, alhora, contenen altres flors dins seu. En l’interstici que els cercles formen entre ells hi ha cercles de mida més reduïda que incorporen una estrella amb una flor. Es tracta d’un teixit inspirat en les sedes del període nassarita. La forma de distribuir els motius, la repetició de la mateixa forma en un nombre infinit de variants, les flors de 8 pètals i els florons, els hem trobat en peces d’aquest període, però, igual que amb la peça reg. 285, es tracta d’un teixit del Nord d’Africa, probablement del segle XVIII. En l’anàlisi de colorants s’ha trobat cotxinilla i el tipus de fil metàl•lic utilitzat, tal com cita A.Cabrera per una altre teixit molt similar de la col•lecció del Museo de l’Alhambra, correspon a un període posterior al segle XV. (ca)
  • Teixit que per les seves mides i pes pot ser un cortinatge. Combina el treball en fil de seda amb amplies àrees de fil metàl•lic entorxat treballat a tot l’ample de la peça, cosa que fa que tingui un pes excessiu per a ser un xal. La decoració segueix l’esquema de registres horitzontals repartits en bandes de diferent mida i disseny. Tres franges es situen al principi, final i part central de la peça. Cada registre conté tres sanefes que alternen de forma successiva merlets i flors i perfilen un registre central de medallons polilobulats amb una mitja lluna i una clavellina al seu interior. Cada pètal del medalló té un petit floró. El camp principal del teixit és bicolor i en ell creen el disseny cercles tangents que omplen tota la superfície amb representació de flors que, alhora, contenen altres flors dins seu. En l’interstici que els cercles formen entre ells hi ha cercles de mida més reduïda que incorporen una estrella amb una flor. Es tracta d’un teixit inspirat en les sedes del període nassarita. La forma de distribuir els motius, la repetició de la mateixa forma en un nombre infinit de variants, les flors de 8 pètals i els florons, els hem trobat en peces d’aquest període, però, igual que amb la peça reg. 285, es tracta d’un teixit del Nord d’Africa, probablement del segle XVIII. En l’anàlisi de colorants s’ha trobat cotxinilla i el tipus de fil metàl•lic utilitzat, tal com cita A.Cabrera per una altre teixit molt similar de la col•lecció del Museo de l’Alhambra, correspon a un període posterior al segle XV. (en)
  • Tejido que por sus medidas y peso puede ser un cortinaje. Combina el trabajo en hilo de seda con amplias áreas de hilo metálico entorchado trabajado a todo el ancho de la pieza, cosa que hace que tenga un peso excesivo para ser un chal. La decoración sigue el esquema de registros horizontales repartidos en bandas de diferente medida y diseño. Tres franjas se sitúan al principio, final y parte central de la pieza. Cada registro contiene tres cenefas que alternan de forma sucesiva almenas y flores y perfilan un registro central de medallones poli lobulados con una media luna y una clavellina en su interior. Cada pétalo del medallón tiene un pequeño florón. El campo principal del tejido es bicolor y en él crean el diseño círculos tangentes que llenan toda la superficie con representación de flores que, al mismo tiempo, contienen otras flores dentro de si. En el intersticio que los círculos forman entre ellos hay círculos de medida más reducida que incorporan una estrella con una flor. Se trata de un tejido inspirado en las sedas del periodo nazarita. La forma de distribuir los motivos, la repetición de la misma forma en un número infinito de variantes, las flores de ocho pétalos y los florones, los hemos encontrado en piezas de este periodo, sin embargo, igual que con la pieza CDMT nº registro 285, se trata de un tejido del norte de África, probablemente del siglo XVIII. En el análisis de colorantes se ha encontrado cochinilla y el tipo de hilo metálico utilizado, tal como cita A. Cabrera de otro tejido muy similar de la colección del Museo de la Alhambra, corresponde a un periodo posterior en el siglo XV. (es)
P2 has type
crmsci:O8_observed
is P129 is about of
Faceted Search & Find service v1.16.118 as of Aug 04 2024


Alternative Linked Data Documents: ODE     Content Formats:   [cxml] [csv]     RDF   [text] [turtle] [ld+json] [rdf+json] [rdf+xml]     ODATA   [atom+xml] [odata+json]     Microdata   [microdata+json] [html]    About   
This material is Open Knowledge   W3C Semantic Web Technology [RDF Data] Valid XHTML + RDFa
OpenLink Virtuoso version 07.20.3240 as of Aug 4 2024, on Linux (x86_64-pc-linux-musl), Single-Server Edition (126 GB total memory, 3 GB memory in use)
Data on this page belongs to its respective rights holders.
Virtuoso Faceted Browser Copyright © 2009-2024 OpenLink Software