This HTML5 document contains 21 embedded RDF statements represented using HTML+Microdata notation.

The embedded RDF content will be recognized by any processor of HTML5 Microdata.

Namespace Prefixes

PrefixIRI
dchttp://purl.org/dc/elements/1.1/
rdfshttp://www.w3.org/2000/01/rdf-schema#
n4http://data.silknow.org/vocabulary/
ecrmhttp://erlangen-crm.org/current/
rdfhttp://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#
n5http://data.silknow.org/image/
n2http://data.silknow.org/object/
n8http://data.silknow.org/object/17096534-6294-3704-96fa-ce9af299a469/dimension/
xsdhhttp://www.w3.org/2001/XMLSchema#

Statements

Subject Item
n2:17096534-6294-3704-96fa-ce9af299a469
rdf:type
ecrm:E22_Man-Made_Object
rdfs:comment
Fragment de teixit consolidat en el mateix suport que el teixit núm.reg. 300-1. Aquests dos teixits formen conjunt amb el teixit núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva dona, Leonor Ruiz de Castro, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del amteix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit Fragment de teixit consolidat en el mateix suport que el teixit núm.reg. 300-1. Aquests dos teixits formen conjunt amb el teixit núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva dona, Leonor Ruiz de Castro, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del amteix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. Fragment de teixit consolidat en el mateix suport que el teixit núm.reg. 300-1. Aquests dos teixits formen conjunt amb el teixit núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva dona, Leonor Ruiz de Castro, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del amteix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit
dc:identifier
2977
ecrm:P3_has_note
TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit TAQUETÉ llavorat, decoració per 3 trames llançades . ORDIT - relació d’ordits: 2 ordits, en relació: 3-4 fils ordit de base / 1 fil ordit lligadura - matèria: ordit de base: seda; color ivori; fils simples; torsió Z ordit de decoració: seda; color ivori; fils simples; torsió Z - densitat: 60 fils/cm - escalat: 2 fil d’ordit de base . TRAMA - relació de trames: 3 trames, en relació: 1/1/1 - matèria: 1 trama llançada continua: seda; color ivori; STA 1 trama llançada continua: làmina de pell daurada or de Xipre (oripell), entorxada en sentit Z sobre ànima de lli (?) de color ivori 1 trama llançada interrumpida: seda; color blau; STA - densitat: 18- 24 passades/cm - escalat: 1 passada . RAPORT de disseny: 5,3 x 4,2 cm . TELER: teler de llaços, ordit passat a punta i retorn, 2 plegadors d’ordit Fragment de teixit consolidat en el mateix suport que el teixit núm.reg. 300-1. Aquests dos teixits formen conjunt amb el teixit núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva dona, Leonor Ruiz de Castro, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del amteix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. Fragment de teixit consolidat en el mateix suport que el teixit núm.reg. 300-1. Aquests dos teixits formen conjunt amb el teixit núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva dona, Leonor Ruiz de Castro, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del amteix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri. Fragment de teixit consolidat en el mateix suport que el teixit núm.reg. 300-1. Aquests dos teixits formen conjunt amb el teixit núm.reg.300-2, que es presenta en suport a part. Tots tres teixits provenen del sepulcre de l’Infant don Felip de Castella i Lleó (m.1274) i de la seva dona, Leonor Ruiz de Castro, a l’església de Sta. Maria de Villalcázar de Sirga (Palència). Hi ha tres fragments del amteix teixit al MAN de Madrid, a l'Instituto Valencia de Don Juan (Madrid) i a la Hispanic Society (New York). Amb l’arribada al poder dels almohades, procedents del nord d’Àfrica, a la segona meitat del segle XII, totes les manifestacions artístiques es tornen més sencilles i austeres. Fidels seguidors dels preceptes de l’Alcorà, els almohades eliminen tot element figuratiu en les seves obres. En els teixits s’imposaren els dissenys geomètrics, de mida reduïda, en composicions reiteratives i molt estructurades. La decoració d’aquest teixit, seguint les pautes comentades, s’enquadra dins d’una xarxa geomètrica de rombes i quadres que incorporen rosetons i estrelles en el seu interior, perfilats en color blau, que destaquen sobre el fons d’oropel i seda de color ivori. La forma com s’ha de treballar la decoració, la manera con es distribueixen els motius, la tècnica i els colors emprats, aproximen aquesta peça de manera molt directa al Teixit dels Lleons de la casulla del tern de sant Valeri.
ecrm:P43_has_dimension
n8:1 n8:2
ecrm:P65_shows_visual_item
n4:762 n5:21060eb9-d354-3425-9265-84d8abfd0585 n4:766 n5:41827116-c58b-344f-8ee6-d10de3a99b24
ecrm:P138i_has_representation
n5:949bd1e5-7be0-303c-b629-befe88b6ebc3 n5:ceebc86f-2025-3e00-bf0d-fd5da4d4357c n5:6754fe48-4563-352e-99e6-d6540edf6a0c